måndag 26 november 2012

Day by day, spring in May..

Ja, känns lite ovant att skiva igen men det ska nog gå bra. En och annan har ju undrar om Ekens Hörna var en modefluga eller något annat som för stunden bara poppat upp. Men så är det inte, Eken har bara tagit en liten paus, rast, siesta...

Om en vecka är det 1:a advent och då ska hus och hem kläs i diverse ljus och lyktor. Mina två stjärnor har kompletterats med en mer "modern" adventsgrej som kommer placeras på något bra stället i hemmet. Köksfönstret låter som en lågoddsare...
Annars är det inte direkt juligt i vår omgivning, snarare höst och rusk. Men men, förr eller senare kommer kanske både snö och kyla.

Ett år går fort och jag snart kan man lägga ännu ett år bakom sig. Det har varit ett bra år måste jag säga med olika projekt som jag fått till både privat och i arbetslivet. Trots att livet inte alltid blir som man tänkt sig tror jag att man ändå ska försöka kämpa på och då och då faktiskt tänka på att man bör vara glad för det man har, inte det man hade eller vill ha. Det handlar helt enkelt om att leva i nuet, se möjligheter istället för problem, men framför allt se till att själv må bra.

Var så länge sedan jag bloggade nu att hela layouten är ny... Ja, det händer ju en hel del i denna branschen och nu när MS ska stänga ner MSN Messenger är väl det ett tecken på att vi står inför ett nytänkande. FB har jag ännu inte skaffat och tänker så inte göra heller. Trivs bra i min hyfsat anonyma tillvaro och kommer alltid att bli killen i kulissen...

Hm, ja med drygt en månad kvar på 2012 känns det som att det är lika bra att avsluta detta år så bra det bara går oavsett.
Söndagen den 25/11 började jag en ny fas i livet, en fas som jag har tillförsikt inför. Men det kommer säker gå bra, det är jag säker på.
Jag tänker inte gå in på detaljer dock utan det bara är så det är. Samtidigt blev det ett tillfälle att generellt stanna upp, tänka efter och inte minst tänka framåt...
Så varför inte passa på att tacka alla er som på ett eller annat sätt varit en del av mitt liv 2012 i olika konstellationer. Önskar er alla även ett underbart 2013...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar