onsdag 28 november 2012

Militant Prenumerant



Att ligga på standen och slappa är inte dumt. Ibland sover man ibland läser man och ibland glor man bara på folk. Bilden ovan är tagen då man mest sov. Är ju något jag gillar att göra. Men vill man läsa funkar ju det med. När det gäller tidningar så har jag just nu två stycken prenumerationer. Dels en morgontidning typ old school samt även en faktatidning som kommer en gång i månaden. När det gäller morgontidningen har den skapat lite problem sista tiden. Antingen är budet jävligt trött eller så läcker min brevlåda som ett såll. För de senaste tre dagarna har tidningen sett ut som om den agerat madrass åt en luffare. Än värre är att den är knappt ens läsbar efter dessa nattliga äventyr. Händer det igen ska jag banne mig reklamera skiten och kanske rent säga upp det hela. Men men, man får väl se det positivt, jag får den ju trots allt. Annat var det ju innan när någon luffare (kanske samma) helt enkelt tog tidningen innan man hunnit upp ur sängen.
Well, snart blir det i alla fall uppror, ett tidningsuppror...

"Ingen vill veta var du köpt din tröja".... minns ni den?

Idag är det onsdag och då är det allmän slirre dag på jobbet. Allmän och allmän, tja vi är en trogen skara på mellan 2-3 personer som anammat denna tradition. Men vi härdar ut och målet är att någon gång få samliga "män" på kontoret att bära slirre i alla fall en dag i veckan.

Ikväll blir det till att plugga lite också. Har gett mig fan på att klara VHF kursen med goda vitsord. Då är det inte dumt att se till så man näst intill blir överinlärd. Dock kommer jag nog inte att greja alla olika kanaler som respektive hamn har men det är dock överkurs i den högre skolan. Sedan är det dock så att har man bara sjökort up to date står kanalerna där. Götebor och Luleå har förresten samma kanalnummer så det gäller att man själv vet var man befinner sig. Annars kan det blir jobbigt att lotsa in sig i hamnen....

Hm, om exakt en månad ska jag dinera med EG och PG, eller Lill-EG...PG, jaja. Platsen är än så länge oviss men vet att det funderas och grejas lite. Jag har sagt ok till det mesta utom Donken, pizza eller liknande förättningar. Men buden har verkligen gått i sär för först var det en Irländsk Pub och men nu var det något ställe på Limhamnsgatan... Jaja, den som lever får se. Notan har jag dock lovat att stå för så mitt veto gäller när det gäller druck. Får bli kranvatten!!!

Om man hittar mjölbaggar i mjölpåsen kan man kanske inte påstå att man har rent mjöl i påsen, eller??

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar