fredag 11 juni 2010

Gabriellas sång

Hm, nu är det kris i Kapernum då man mer eller mindre erkänner att oljeutsläppet i Mexicanska Gulfen är way more worse than expected. Well, kanske är det någon där uppe som låter the land of dreams pay a huge price for they way of living. Nä, så får man väl inte skriva för detta kan ju även komma att påverka oss. Senast igår trodde man att priset på räkor skulle kuna gå upp även här hemma. Men men, det är nu om något vi känner av globaliseringen samt en global ekonomi. Dvs ett oljeutsläpp höjer priset på räkor hos min lilla fiskhandlare på torget. Hm, skum tanke faktiskt.

Fotbolls-VM är nu igång dock utan svenskt deltagande. Kanske lika bra det faktiskt...

Helgen är nu nära förestående och jag undrar var veckan tog vägen. För er som har 40timmars arbetsvecka, ja ni kan vara lyckliga. Jag tänker av olika orsaker inte skriva mina timmar denna vecka men 40h låter som om man jobbat deltid. Om två veckor är det midsommar och efter det börja kollegor, konkurrenter, kunder, leverantörer och annat löst folk att gå på sina semestrar. Känns som om året som helhet bara passerat revy utan att man egentligen fattat vad som hänt samtidigt som det faktiskt HAR hänt enormt mkt. Jag har lovat mig själv att göra en återblick på mitt fiktiva år i slutet av augusti. Det finns en viss orsak till att jag valt just augusti för mitt egna lilla räkenskapsår som bara få känner till. Men låt mig återkomma till det senare.

"Hej, ska är du sugen på att hänga med till Karibien? Ja man...rasta man...!"

Nu har jag utökat mina spellistor på Spotify med "Svenskt, Dance och Trams". Under mappen svenskt ligger klassiker med allt från Monica Z, Ted Gärestad till mer klassiska stycken. I mappen Dance ligger Club/Housemusik och sist men inte minst Trams där jag samlat låtar som är anpassade för min 3-åriga systerson. Kan meddela att Smurfhits finns med där bland annat.
Men den spellista som snurrar mest just nu är "Jazz" där den legendariska pianistern Bill Evans är en favvo. Hans långa version av Waltz for Debby måste vara en av de skönaste pianojazz-låtar som någonsin spelats in. Bill Evans själv går ju inte av för hackor och hann spela med storheter som Miles Davies och John Coltrane mfl. Han har förresten även uppträtt tillsammans med Monica Z på 60-talet.
Ja, nu är ju tyvärr både Bill och Monica döda, men musiken liver vidare.
Just det, Rock-Olga är ju död...Alias Birgit Magnusson...tror jag hon hetter. Hm, undra om Svenne och Lotta fortfarande lirar? Men men, då föredrar ja nog hellre Smurfhits...fast det är i princip samma sak..hehe

Om en vecka är det bröllop mellan V och D. Jag orkar inte skriva något om det just nu. Visst, jag har inget emot hovet, prinsar och prinsessor men just nu känns det jävligt overkill. Stockholm Stad vädrar morgonluft och ser ju detta gippo som tidernas grej. Tidernas grej blir det dock för polisen vars insats är blir den största i historien med att bevaka alla celebra gäster. SVT ska sända mellan 15-19 timmar den dagen så man lär ju inte missa bröllopet hur man än vänder och vrider på det. Just det..skulle ju inte skriva något om detta...än.

SVT har nu börjar att sända repriser av Sopranos.... Just love it!

Som ni kanske vet talade jag i radio för några veckor sedan. Både vänner och kollegor uppmärksammade detta och jag skulle faktiskt gärna göra om det. Eller varför inte ha det som heltidsjobb. Tänk er själva,man sitter där i en studio och pratar om allt eller inget och får betalt för det. Hm, tål att tänkas på faktiskt.

Ha en trevlig helg!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar