onsdag 9 juni 2010

Wednesday Selection

Japp, som rubriken säger är det namnet på temat Eurosport har varje onsdag. Detta är idrotter som liksom är för alla som är lite för mer för oss vanliga. Wednesday Selection is brought to you by Rolex. Japp, ni fattar säkert grejen. Idrotterna är Segling, Hästpolo, Hästhoppning och lite Golf. Helt i stil med den målgrupp som kanske bär en Rolex på armen. Själv har jag också en Rolex, köpt i Kina för någon tia. Klockan i sig stannade efter två månader men vill man bara visa upp något på armen så passar den bra. Vill man veta vad klockan är kan man alltid kasta ett öga på mobilen. Japp, det var Wednesday Selection...

Lunchen idag blev på många sätt ganska så intressant. Då vi avhandlade ett ganska så känsligt ämne kändes det skönt men samtidigt skrämmande att vi alla stod enade i denna fråga. På grund av att frågan är så pass känslig tänker jag inte nämna något om ämnet. Vi som satt där runt det runda bordet och mumsade på varsin bakad potatis med baconröra kunde sammanfatta det hela med att det bli en synnerligen spännande senhöst. Just det, Johan åt inte baked potatoe, junior som han är.

Många var ni som undrade vad den Polska dramaserien som jag lovordade i gårdagens inlägg hette. Den heter så mycket som "The Londoners". Ja, den är helt klart sevärd och tusen gånger bättre än någon dockteaterfilm från Tjeckoslovakien. Ja, det var konstigt nog mycket dockteater från forna Tjeckoslovakien när jag var barn. Och tyvärr visade man ju skiten på TV också...som barnprogram trots att dockorna ibland såg ganska så läskiga ut....huuuuuu

Håller tummarna för att Annas enorma grillfest på lördag bli bra. Tälten är på plats men vi får la se om dom blåser iväg eller ej. Kan dock förstå att hon känner viss panik inför allt och alla men det är inte lätt att vara egen med jobb upp över öronen samtidigt som man ska agera BBQ-master i ett land som just nu mer liknar oktober snarare än juni. Japp, Sverige är fantastiskt, eller hur..

Idag kom förresten ett underbart litet brev i lådan innehållandes bracelets som jag väntat sååå på. Min kära kurir hade med sig dessa från the land of Turks så nu kan jag åter blinga omkring lite som den bling blingare jag är...NOT. Men men, hämnden är ljuv och jag vet redan hur jag ska åtgärda denna goda gärning.

Känn ingen sorg för mig...Anders Borg...

Om ca 3 månader är det val, election, vaali, elecciones. Har ni bestämt er än? I have och jag kommer inte ändra mig denna gång heller. Spelar ingen roll hur många lokala valarbetare försöker muta mig utanför vallokalen med sina sista desperata försök att vinna min röst. Nä, jag har gjort mitt val...även pensionsval samt vårdval.

Men ni väljer jag att avrunda då plikten kallar igen....typ

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar