lördag 12 juni 2010

Tea for Two

Dagarna bli till natt, natten till gryning, gryning till morgon och så är dagen tillbaka. Skumt... Just idag hade dagen blivit ganska mycket dag innan jag slog upp ögonen. Gryningen var för länge sedan över och dagdropparna i gräset hade bytt ut mot riktiga regndroppar som smattrade både mot rutan och asfalten.
Kylskåpet bjöd inte på så mycket mer än en halv flaska Fun Light apelsinsaft, ett halv paket ägg, en svettig ost och en tub Kalles som "någon" haft okynnet med att använda på fel sätt så att tuben nu var böjd som en banan.
Ur frysen plockades istället ett paket bacon som fick chocktinas i varmt vatten, och till dessa ädla grisdelar stektes så restrerande ägg. Det hela sköljdes ner med den gula saften, helt fri från socker enligt text på flaskan.

Efter snabb koll på mail insåg även jag att det var hög tid att fixa så att kylen inte behövde stå som ett stort tomt monument över svunna tider utan jag begav mig till ett av stadens varutempel. Väl hemma och med välfylld kyl insåg jag till min fasa att jag helt glömt middag till kvällen.
Sagt och gjort, iväg igen för att avnjuta en italiensk delikatess bestående av svamp, skinka, stark ost och ett lager räkor. Det hela hade sedan fått stå i ugnen på en bädd av deg med uppvikta kanter. I folkmun kallas detta för en vanligt jävla Pizza....

Såg förresten även matchen mellan Argentina och Nigeria. Måste kännas lite olustigt att ha en förbundskapten som ensam är mer poppis än laget på plan. Men heter man Diego Maradona så är man helt enkelt odödlig. Han och Pelé kommer för alltid att ha en alldeles speciell i fotbollshistorien. På tal om död, Nigerias förbundskapten, vår allas Lars Lagerbäck...såg ganska död ut.

Nu kan man banta med hjälp av Anna Anka. Hm, om hon ska banta sin redan pinnsmala kropp kommer det sluta i katastrof. Så gå inte på någon nit nu bara. Måste finnas bättre förebilder än Anna Anka inom detta område....även inom andra områden också är jag rädd...

It takes two to tango...
Hans och Greta, Tommy och Annika, Bonnie och Clyde, Tintin och Milo, Kungen och Drottningen, Helan och Halvan, Korv och Bröd, Kalle och Hobbe, Musse och Mimmi, Trasan och Banane, E och E...

Som sagt, two have more fun than just one

På återhörande!
The Wedding singer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar