tisdag 8 juni 2010

Stockholm i mitt hjärta..

Sjung om studentens lyckliga dar....det gör man lite varstans nu. Igår sjön man det i hellregn, idag i blåst och mulet väder och imorgon ser det nog inte så bra ut heller. Min egen student någon gång på 1800-talet badade dock i sol från morgon till kväll...
Men men, kanske var det trots allt bättre förr.

Annars har jag just nu svårt att skilja på dagarna. Dom flyter liksom ihop och helgerna försvinner även dom i 200 knyck. Semestern hägrar för många av oss. Hoppas nu bara att ni kan slappna av på er semester istället för att gräva diken, måla om sommarstugan, fastna i någon storm med båten eller tränga in sig en en husvagn med 3 skrikande ungar och noll existerande privatliv. Men kanske är det ju det som är semester, vad vet jag. Appropå semeter så har Bo Kaspers Orkester en skön låt som heter just "Semester".

På tal Bo Kasper, varför heter alla norr om Piteå Sundström, Marklund eller Rönnqvist??

Det märks förresten på TV att sommaren är nära nu eller i alla fall att färre ser på tv kanske. Bland det bättre som visas nu är en Polsk (!) dramaserie som handlar om polacker i London. Ja, tänk så knäppt det kan bli. Men jag vill ändå faktiskt passa på att säga att seriern trots allt är ganska så okej.

Nä, det får bli en kort uppdatering idag för plikten kallar...

På återhörande!
Eken

P.S Tycker fortfarande att Madde Moose är det coolaste namnet man bara kan ha på en häst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar