söndag 13 juni 2010

Vem sköt Roger Rabbit?

Helgen blev väl inte som jag tänkte mig men så blir det ibland. Var lite kul att då det för en gång skull inte öste ner från skyn, ja då kunde man inte var ute och bara vara. Men sånt är livet.
Nu gäller det att ladda upp inför ännu en vecka men det ska nog gå bra. Har som vanligt lite för mycket att göra även off work men jag lever på hoppet och att det kommer lösa sig tids nog. Ja, allt kommer lösa sig, gäller bara att inte ge upp.

Midsommar närmar sig också och idag började de första stapplande stegen till att kolla lite vad man kan tänkas hitta på. Min gode vän T hade heller inget för sig och jag har även lite andra krokar ute. Midsommar är annars en sådan dag då man antingen har traditioner rotade sedan 1700-talet med släkt och vänner eller så är det Öland och råsupande. Ja, det behöver inte nödvändigtvis vara Öland men råsupandet brukar vara något som dagen till ära liksom är legalt och inget fult. Skumt...
Ute känns det dock fortfarande inte som om midsommar är förestående utan värmen fortsätter att utebli. Men säkra källor säger att sommaren ska komma på onsdag. Japp, vi får la se.

På bilden ser ni stjärnan i serien The Londoners. Kul serie med mindre kul handling, nä snarare en ganska så tragisk handling. Men se själva så får ni se. Och som jag skrev innan, det är i alla fall en mycket bättre serie än alla gamla Tjeckoslovakiska dockteatrar...


Fotbolls-VM tutar och kör för fullt och nu har nog dom flesta stora lag fått känna på lite VM-stämnig. Problemet är ju dock det här med tutandet. Kan ju mycket väl bli så att tutorna helt förbjuds under resten av VM eftersom både förbundskaptener och TV-bolag klagat. Well, jag kan faktiskt förstå dom. Kan bli spännande att se hur det slutar.

Nä, nu kallar andra plikter men jag lovar återkomma antingen förr...eller senare.

Eder
Ek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar