fredag 4 juni 2010

Things to do.

Har ni tänkt på att ibland ska saker och ting liksom bara vara så som det är. Kommer man in på en Diner i USA ska servitrisen ha en kanna kaffe i handen samtidigt som du får menyn. Är du även polis eller kanske brandman och ska begravas så ska det spelas Amazing Grace i bakgrunden...på säckpipa. Ja, det ska liksom bara vara så.
Men har vi något som är likadant här i Sverige då? Tja, det skulle väl vara hatten på kräftskivan, sillen på midsommar och att förmiddags och eftermiddagsfikat är helig tid på tusentals svenska arbetsplatser.
Hm, ja jag vet inte om jag ska surra om det mer nu men kom liksom bara på det.

Jag har förresten även kommit på att mitt liv just nu innehåller allt förutom tid, tid till att blogga, tid till att se över hemmet och tid för saker som man egentligen skulle löst för länge sedan. Vad gör jag istället då? Tja, jobbar, sedan jobbar jag lite till. Därefter försöker jag gå på lite möten, lära föräldrar till nya seglare sjövett. En och annan kopp kaffe och öl och nära och kära försöker jag också hinna med. Att vara hemifrån 15 timmar per dag har den sista tidne blivit mer regel än undantag. Kommande vecka lär inte blir bättre den då kollegor har barn som tar studenten, kollegor som vabbar titt som tätt och med sommarvikarier som ska trimmas in.
Då är det ganska skönt att gå ner till sjön, sätta sig på en bänk, eller varför inte segla lite radiostyrda båtar, eller "leksaker" som den gode EG så snällt kallade det. Återkommer förresten längre fram i bloggen om denna människa.
Hur som helst, just nu vet jag dock vad jag behöver göra och kommer så göra också med början, hm låt säga vecka 27.

Om en vecka börjar fotbolls VM i Sydafrika. Intresser här hemma är nog ganka så svalt....

Solen har visat sig från sin bästa sida och nere vid vår alldeles egna City Waterfront har det som vanligt myllrat av folk på kvällarna. Man kan ju undra var alla hållt hus förr. Dessa har dock varvats av balklädda studenter, skolklaser på utflykt och dagisgrupper som i sina små reflexväster gått hand i hand på led nere vid sjön. Ett säkert vår och sommartecken är ju också att alla utserveringar börjar fyllas både på luncher och kvällar. Summer is here....

EG är som sagt back home från sin trip i främmande land. Känns bra att ha denna knäppis tillbaka. Har varit lite tomt trots att vi haft lite kontakt med diverse vänliga och ovänliga hälsningar precis som vanligt. Dessa hälsningar brukar innefatta ålder, arbete och andra vardagliga saker som liksom hör livet till. Nu har även människan gått och blivit så gammal att turistorter som Teneriffa åter lockar. Lite skrämmande men samtidigt ett tecken på att jorden snurrar åt rätt håll. Tydligen ska det finnas fullt med ställen man kan slinka in på alldeles gratis och rullatorn kan man säkert gömma lite diskret bakom en palm där i mörkret.....
Men men, vi får la se vad som händer, men i vilket fall som helst är det alltid lika trevligt att resa med "farmor" ändå....

Nä, nu ska jag stämma min säckpipa..

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar