söndag 29 augusti 2010

En blå smurf med liten kropp

Lördag, lön och en helt ny galleria som öppnar lagom till löning, ja det kan bara betyda en enda sak, KAOS. Så därför struntade jag och mitt sällskap för dagen att ens tänka tanken till att besöka detta nya handelsmecka som man valt att döpa till Grand Samarkand. Till saken hör att sektionerna som ny öppnat bara är fas ett.
Well, finns andra sätt att sätta sprätt på pengarna. Lästa i Aftonbladet att just denna helg spenderar vi svenskar ca 6 miljarder....hm 6 miljarder är en hel del. Men dels menade analytikerna att det hängde på många olika faktorer. Dels lön, dels skatteåtebäring och sedan när alla kommit hem till från semestrar m.m. så måste barnen ha nya kläder till skolan och så vidare. Tja, med allting sammanfattat så låter trots allt 6 miljarder kanske ganska så rimligt.....

Jag var ca fya år då jag på golvet hemma hos min dagmamma lyssnad till texten gång på gång:

Vad är ni för några säg?
Vi är Smurfar, hej på dig.
Har ni alla ljusblå kropp?
Det kan du ta och smurfa upp.
Hur kan ni skilja på varann?
Ingen Smurf är likadan...
Finns det ingen som är lång?
Nu vill vi smurfa våran sång....
Tralalalallallalalalllalllalaaallllllalalalalala

Hm, ja det var tider det....

På tal om låtar har jag ett lite dåligt beteende just kring låtar. Hör jag en bra låt så har jag en tenden att lyssna på den om och om igen...och om och om igen. Så nu har jag drabbats av Loney Dear abstinest och särskilt då låten Ignorant Boy/Beautiful Girl. Den är lagom svävande och skön utan att egentligen handla om något allt, tja förutom kanske en beautiful girl då. Ni som är uppmärksamma ser att samma låt finns i mitt tidigare inlägg och ni som har musiköra inser även att det är samma låt som Hemtex spelar i sin nya reklamfilm där dom släpper mjuka varor från ett flygplan. Japp...så fyrkantig är jag...eller ska man säga...påverkad av reklam?
Nåja, Hemtex ska iaf ha credit för att dom använder en svensk artist för kanske får Loney Dear sitt riktiga genombrott nu, vem vet.

Helgen kommer förresten att ta slut imorgon klockan 14:00 då jag åter träder i tjänst. Men jag skriver inte mer om just den saken. Det är bara mina närmaste som vet något om det och så DG, eller EG. DG är en förkortning för Den Gamle som Jan Guillou kallade chefen för det operativa i sina böcker om Hamilton. EG är inte den gamle men, nästan....typ.
Men men, när plikten kallar får man maten lov att bli kall på bordet...

Nä, dags att avrunda och återgå till något annat här i livet, nämligen....the Rocket!!!!

På återhörande!
Eken

1 kommentar: