måndag 30 augusti 2010

Katie Couric, the new ancor!

Har landat i soffan efter att ordagrannt landat i stan. Verkar som om det mesta faller på plats nu och för en gångs skull vara jag så lugn att jag ägnade mig tid åt att kolla igenom alla valbrev som låg i brevlådan. Var lite kul att se alla namn som man kunde rösta på i Riksdag, kommunal och landstingsvalet. Då denna ort är ganska så lite fanns det gott om namn som man på ett eller annat vis kände igen. En kollega, en f.d lärare m.m. Dock vet jag redan hur jag ska rösta så för egen del hade man kunnat spara in alla de tusen träd som gått åt till all valpropaganda. Okej, mitt röstkort kom ju visserligen idag också men det kändes dock ganska viktigt.

Känns lite skumt att tiden går så fort bara. innan månaden är slut har jag påbörjat ett annan äventyr, med betoning på äventyr. Dock hoppas jag det blir bra så vi inte står där med hakan i marken och stirrar på den där tomma ytan med ett halvdött apelsinträd i ena hörnet och en skabbig katt som står på en stenmur och ser dum ut på i det andra hörnet. Men låt mig återkomma till det senare. Tack och lov och allt däremellan så lovade min personliga resetjänst att se till så även jag kommer helskinnad fram och tillbaka. Har visat sig att jag är något av en tidsoptimist med mottot att "allt löser sig" kanske inte alltid gör det...när man har 1 miljon andra saker omkring sig. Men som nu hoppas jag det löser sig och jag får la gottgöra det på något sätt i framtiden.

Nu har i princip alla kollegor kommit med alternativa möjligheter för mig att bli av med raketen om nu min lilla systerson inte vill ha den. Ett hett förslag är att jag ska placera ut den i någon av stadens alla rondeller, lite som en Rondell-hund. Andra tycker jag ska behålla den själv medan en liten liten del av min närmre krets nog helst ser att jag stoppar upp den någonstans där solen sällan skiner... Men unisont är dock alla ganska imponerade av att denna galenskap trots allt blev verklighet och inte snick snack. Bild kommer lite senare, lovar

Ett av våra nöjen på jobbet just nu är att ca 16:10 samlas hos någon väl utvald person för att via nätet på Rix FM lyssna på "Chans till Romans". Det hela går ut på att någon ringer in och säger att hon eller han är intresserad av en person. Sedan ringer man upp den person som är utpekad och denna får då två alternativ. Antingen accepterar man dejten som helt betalas av radion, eller så säger persone NEJ men får ändå 500kr av radion som tack för att man liksom var med. Låter lite patetiskt kanske men så är det och tro mig, det är en och annan besviken friare som mer eller mindre blir dissad som fan i etern. Idag blev det tydligen superdiss mellan två tjejer där den ena var kär och den andra bara ville vara "kompis". Även internt har vi en liten tävling som mer eller mindre blivit killarna mot tjejerna. Man ska i förväg med hjälp av personernas reaktion gissa om det blir dejt eller diss. Just nu leder Vicki ganska så rejält men hon hävdar att det beror på att hon är sååååå mycket äldre än oss andra, typ 42. Men jag och Johan ligger inte långt efter så denna vecka ska vi banne mig kamma hem storvinsten...vad det nu kan vara. Nåja, nog om det...chans till romans.... Chance to Romance...

Laban och Labolina var inget bra namn på oss. Team L&L funkar liksom inte...tur att vi kom fram till det innan det var för sent....

Good Night!
E

P.S På fredag smäller det, Sverige-Ungern på Råsunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar