lördag 28 augusti 2010

Nattsudd och ommålning

Raketen blev inte så bra som jag ville så jag måste måla om den en gång till, så nu är jag uppe i 3 gånger med den röda färgen och 2 gånger med den vita. Men skam den som ger sig. Vill inte göra något halvdant utan den ska bli fin som snus. Eftersom min budget var ca 500kr så klarar jag några omgångar till. Hm, tror nog jag lagt ut ca 360kr än så länge så än håller jag ju budget. På tal om budget så mailades det lite fram och tillbaka mellan oss tokar i seglarklubben. Begreppen att reda ut var Top Down alternativ Bottom Up budget. Det slutade med att OL undrade om vi i styrelsen inte kunde gå enligt processen Top Less.... Sedan lade vi ner denna puck tillsvidare. Hm, ja vi har en tendens att vi under våra elektroniska inofficiella styrelsemöten kan balla ur ganska mycket vilket allt som ofta slutar med att någon i gruppn frågar oss andra om vi inte har jobb att sköta istället. Med jobb menar han den typ av verksamhet som vi ju tack och lov har vid sidan om föreningslivet, jobb som ser till att mat kommer på bordet och vi har tak över skallen. Men men, nog om det.
För er som är intresserade av eknonomi på denna nivå kan ju själva fördjupa er i diverse budgetprocesser, men själv tycker jag det är...tja vad säger man, jag har bullar i ugnen...got to go..liksom.

52 miljarder kronor har filmer om vampyrer dragit in de senaste 2-3 åren enkligt källor i USA. Hm, tja..vi har ju True Blood och alla andra liknande filmer och serier, men personligen kan jag tillägga att mitt bidrag till dessa stålar är noll.

På tal om film, vet inte om jag kan hålla mig längre utan funderar på att kasta mig över The Final Destination filmerna redan nu. Sorry EG...men jag kan se dom igen och säga till när det är otäcka scener så Du kan hålla för ögonen....eller öronen. Men men, den som väntar på något gott.
Förresten, ber om ursäkt för att Hemtex pajjade halva bloggen men ska fixa till det nästa gång jag lägger in andra filmklipp. Huvudsaken är ju att ni hör ljudet...

Gäster hos Elvis Costello var inga mindre än Bono och The Edge i kvällens avsnitt. Finns bara ett ord...Respekt! (och då menar jag inte Elvis Costello) Tror förresten att samma Elvis är ihop med Diana Krall, som bland annat studerat vid det anrika Berklee College of Music i Boston. Ett college som av många anses vara världens bästa college för kommande personer inom musikens värld. Om våra svenska musikhögskolor har en 7:a på en skala av 10 så har Berklee 11.....

Satan Zlatan...blir det Milan nu? Någon som orkar bry sig förresten? Ja, tydligen....alldeles för många.

Nä, dags för att traska vidare denna regninga höstkväll någonstans i gatlyktans pissgula ljussken...

På återhörande!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar