söndag 1 augusti 2010

En raket och ett spöke!

Hej Hopp!
Sommaren fortsätter och med den även mitt lack of writing. Ja jag har helt enkelt försummat denna skriftets gåva eftersom jag hittat på andra saker i sommarnatten. Men snart blir mörkret tätare, kylan mer påträngande och då passar det bättre att sitta och knappa en massa tokigheter på datorn.

Mångar har undrat över min raket. Vissa av er tror även att att den kommer kunna flyga men så är inte fallet. Man kommer heller inte kunna gå in i själva raketen för så pass stor är den inte. Men jag lovar att ni alla ska få se bild eller bilder på den när den är klar. Det har tyvärr varit för mkt jox så jag har helt enkelt fått prioritera ner själva byggandet ett tag. Men färg är inköpt så det ska bara målas och fejas med det sista. Sedan är det lift off....eller nja just det, den kunde ju inte flyga...

Ge mig för fan ingen DJ Hero...please!

Är nöjd att jag kom över triologin med Final Destination. För er som vet vad jag talar om håller kanske inte med om att det är bra filmer, nä det är inga Oscarsvinnare men jag gillar upplägget. Man kan liksom inte lura döden hur mycket man än försöker. Har lovat EG ta med filmerna på next trip så vi kan krypa upp i soffan med en GT i ena handen och en näsduk i den andra. Eller så skippa vi näsduken för det är ju dock inte några sorgliga filmer. Snarare brutala och påpekar de facto att vi alla ska dö, antingen förr eller senare.

På tal om film så måste jag nog säga att Hajen 1 som när den kom klassades som en skräckfilm idag snarare är en komedifilm. Effekterna känns B och handlingen så förutsägbar att man liksom skulle kunna skriva ner hela handligen i förväg och ha 10 av 10 rätt...typ. Men men, den var då och nu är nu. Så idag kan man faktiskt se Hajen utan att det behöver vara dagsljus ute, eller att man måste ringa runt till alla man känner bara för att man inte vågar se den själv.
Annat var det när jag och mina "bröder" i USA kollade på "Phenomen Marathon" på Discovery en gång i tiden. Tänk er själva en hel helg med occulta saker som spöken, UFO´s, konstiga hus och andra grejer som gör att man blir helt pippi i skallen. Men men, det var då...
Men jag måste erkänna att jag hade vissa svårigheter med sömnen två dygn efteråt för dessa program gav en en del att grubbla över....
Å andra sidan får vi ju alltid en bild av att det övernaturliga är något som djävulen själv skapat och att allt occult är av ondo. Men så är dock inte fallet. Det kan tydligen finnas snälla spöken och väsen också. Men för att bilda er en egen uppfattnin kan ni ju alltid forska lite i fenomenet Mothman. Japp, googla på det får ni se.
Nåja, nog om det.

Nä, nu ska jag avrunda denna occulta skrift och fila lite på the Rocket!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar