söndag 7 november 2010

Dricker Gud julmust?

Hej hallå, vad står på? Tja, säg det. Söndagen har jag helgat precis så som Gud fader själv ville, dvs jag har inte gjort ett skit. Pysslat med det ena och det andra och även hunnit med kaffe och öl (!) hos min gode vän T, eller B, beroende på vad man vill säga. Kylan har också kopplat sitt grepp idag och den lilla killen som knackade på dörren för att sälja jultidningar i förmiddags såg mer ut att det här med att sälja jultidningar kanske kostade mer än det smakade. Han såg stelfrusen ut den lilla stackaren.

Jaha, det är bara att gratta MFF till SM-guldet. Jag tycker dock dom var värda guldet och jag hoppas dom firar riktigt länge. Sedan tycker jag att med senaste tidens skott i Malmö, och då menar jag inte skott på mål, så tror jag det är bra att ett lag som just MFF vinner, ett MFF som för stunden är rejält mångkulturellt. Så än en gång så lyfter vi på hatten och önskar di blåe all lycka och välgång. Sedan gillar jag även den gamla back-klippan Rolle Nilsson. Så att just han stod vid rodret denna gång känns helt okej.
HIF, tja bättre lycka nästa gång men i år vad det MFF´s tur!

Efter trippen till ön som har samma begynnelsebokstaf som den sista bokstaven i alfabetet så har jag konstigt nog blivit beroende av Julmust. Fråga mig inte varför men jag har fått ett sjukligt sug och behov av just julmust. Det började nog redan i torsdags men i helgen har jag köpt på mig ett helt gäng flaskor. Jag har både Nygårda och Apotekarnes, dock på PET-flaska. Men snart kommer nog i alla fall Nygårda på glasflaska igen och den smaken är något alldels speciellt.
Är dock på äldre dagar som jag börjat tycka julmust är himmelskt gott. Som yngre var det som vilken läsk som helst.

Vet ni var ni kan finna Sveriges godaste kaffe? Tja, enligt reklamen är det på Preem..... Så alla ni coffeshops och baristas över landet, känn er blåsta. Bäst kaffe finns alltså på en helt vanlig bensinmack. Hm, undrar om dagen kommer då vi inte längre kan handla bensin på macken...??

Mitt diorama går sakta men säkert framåt. Jag ska visa fastighetsmäklare EG lite bilder för att åter igen visa på att jag inte har något liv. Bilderna blev ganska bra och det ser precis ut som om dom fakiskt jobbar på riktigt. Och för att ge det lite extra touch så är bilderna lite "mörka" så det ser ut som om dom jobbar övertid trots att solen gått ner. Vet, det är helsjukt men ack så kul. Jag kommer nog aldrig att växa upp men jag bryr mig inte. Eller vad är det man brukar säga, slips på dagen, sandlådan på kvällen???

99% av personer som är med i frireligiösa sammanhang heter ofta Samuel, Gabriel, Jonathan eller Natanael. Hm, kanske finns en viss koppling där faktiskt. Jag är själv inte frireligiös och inte direkt religiös heller men kan då och då imponeras av deras tusentals hyllnings och lovsånger som dessa grupper gärna skriver och framför. Inte sällan handlar det om vägledning och att det liksom inte finns något bättre än han där uppe, vår herre. Däremot är det väldigt ovanligt med en religiös kärleksballad om motsatta könet, typ en ballad som vi annars är vana vid. Nä, är det ballad med någon huvudperson så är det oftast Herren som åsyftas. Utan att nu skapa någon hysteri eller debatt så måste jag dock erkänna att för mig är gränsen mellan religiös gruppgemenskap kontra sekt ganska så hårfin.... Japp så var det sagt! Halleluja...

Well, dags att lägga denna helg till handlingarna, en helg som började på bästa möjiga sätt, ingen nämnd och ingen glömd! Men livet går vidare men det känns dock bra att ännu en trevlig vänskap sett sitt ljus denna annars så mörka, regniga och kalla helg!

På återhörande!
The Oak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar