lördag 8 maj 2010

1kg räkor med extra allt tack!

Har varit lite hektiskt den sista tiden så då har skrivande tagit stryk. Ber om ursäkt för detta. Har varit och är många bollar i luften samtidigt och eftersom jag inte är utbildad jonglör har en och annan boll ramlat till marken. Men det är bara att kämpa på och trodde väl att jag var en bit på väg om jag inte strulade till det för mig igår afton. Men det är sånt som händer och får väl tyvärr på riktigt börja lyssna till vad äldre personer har att säga om livet i största allmänhet.
Skit också…

Kommande vecka kam man se på olika sätt. Dels är det en kort vecka och fredagen är en dag då allt och alla gärna passar på att vara ledig. Man får ju lite längre helg då. Jag kommer också vara ledig men bara halva fredagen av olika orsaker. Just nu ber jag dock till högre makter att vädret nästa helg ska bli fint. Annars skulle det faktiskt vara en smärre katastrof. Lördagkvällen kommer man att försvinna in i ett dis men det är det värt. Får bara se till att äta rejält innan så går det säkert bra.
På tal om mat. Nu är det premiär i hushållet för färska räkor. Det har jag längtat efter i flera månader men nu är det dags. Räkfrossa i all ära men man måste unna sig det någon gång. Får säkert on som fan i magen i natt men det är mer en bieffekt. Mumsa ska jag göra ändå. En annan mindre kul sak var att jag i all hast häromdagen ur frysen tog fram vad jag trodde var karrékotletter men när det hela hade tinat upp var det en fläskfilét. Är nog en av få gånger jag faktiskt blev lite besviken av att se en fläskfilét.
Nåja, nog om det för idag blir det som sagt, räkor!!!! Ibland kan en trevlig tanke bli till handling. På vår avdelning sitter inköpare och produktadministrarörer mer eller mindre ihop. Dock är vi ju två olika divisioner men det är en annan femma. Då det var fredag kom någon på att man ska bjuda på frukost varannan vecka. Denna frukost ska då ätas ca 09:30. Sagt och gjort, den andra gruppen valde ut en stackare som fick kasta sig iväg till närmaste butik. Vi väntade och väntade och klockan gick. För att göra en lång historia kort med allt från strömavbrott på ICA Maxi till lång kö på Citygross så kom vi äntligen till bords. Då var klockan kvart i elva. Det var mindre lyckat för de som skulle på lunch klockan halv tolv. Ja, ni fattar säkert grejen. Tanken var god, mackorna likaså men tiden lite sämre. Men vi får väl se när och om det blir en fortsättning på denna gemensamma frukost.

För er som bor i landets södra delar och tänkt grilla i helgen….glöm det!

På återhörande!
Eken

1 kommentar:

  1. Men vi som bor i norra delen har med fördel av ljuset och solen grilltime.... de du...asg
    Puss

    SvaraRadera