lördag 1 maj 2010

1:a Maj

Jaha, så har man fira Valborg. En valborg som var både regning och en aning mulen. Men det hindrade inte tusentals stadsbor att samlas vid eld och fyrverkerier. Kan meddela att det brann ganska så bra även 23:30 men då under uppsyn av kommungubbar. Kanske var för att ingen skulle passa på att spontangrilla så där i fyllan och villan.
Min gode vän T, Gizmo och Harry firade på vårt egna vis och ställde väl inte till med några större skandaler. Känns ganska skönt faktiskt.
Att klica upp i ottan för att ställa sig i ledet i något 1:a majtåg har aldrig varit min melodi. Så här år 2010 känne hela upplägget med 1:a maj ändå gaska så barockt. Nu för tiden är folk nog mest glada för att få en dag ledig från jobben.

Vaknade till ljudet av att regnet slog mot rutan. Denna dag som ju ska vara den första vårdagen på året inleddes alltså med regn. Vet inte om det ska vara ett omen om den kommande sommaren men det kunde ju varit bättre. Kändes dock skönt att inte behöva vakna till en pipande väckarklocka. Av sekretess skriver jag inte hur mycket klockan egentligen var när jag steg upp. Flyttade min från sängen till soffan, kollade mailen och insåg att vissa minsann varit uppe lite tidigare om man säger så. Svarade på det jag tyckte var viktigt och började sedan knapra på knäckebröd och drack två stora glas Fun Light Apelsinjuice.
En helt okej morgon kan man säga.

Slötittade förresten på reprisen av Vetenskapens Värld som denna gång handlade om djurlivet och övrig flora och fauna innanför den förbjudna zonen i Tjernobyl. Ganska spännande men samtidigt skrämmand. Nu var man ju inte så gammal 1986 när det hela smällde men än idag finns ju helt klart effekterna kvar.
Blickar just nu ut över en annan katastrofzon, min lägenhet. Ska bara softa lite till men sedan måste jag nog ta en rejäl sanering här hemma. Det är ju nackdelen med att nästan aldrig vara här, det ser ut som fan efter bara en vecka. Kläder överallt, disk i diskhon som i sig inte är så där fantastigt långt ifrån diskmaskinen. Men å andra sidan är den full med ren disk som ska in i skåpen...ja ni fattar nog galoppen. Men nu ska det till en rejäl städning. Kanske även plockar fram dammsugaren en sväng, det ni!!

Nä, dags som sagt att göra lite nytta. Steg ett blir i alla fall att hoppa in i bilen och fylla den med all min pant. Har jag tur räcker nog panten till kvälles pizza...haha

På återhörande!
Eke

P.S Kan inte Annika Östberg fara runt och föreläsa på olika fängelser eller hos polisstudenterna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar