lördag 30 oktober 2010

Thomas Di Leva och lite Halloween

Ibland kommer verkligheten ikapp och en bild säger mer än tusen ord. Att jag skulle vara en gold digger kan man kanske tvista om, men att jag skulle vara en snow digger har jag bevis för att jag...inte är! Efter diverse diskussion kom min rotekompis på att jag inte alls är med och gräve dessa snöhyddor vid foten av Kebnekaise utan sitter och slappar längst ner till höger i bild i det som fungerade som kök. Om ni kikar riktigt noga ser ni ett litet huvud och till vänster står Tingvall och pustar ut, spottar snus och vill nog har lite kaffe. För kaffe det kokade jag som bara fan när jag satt där i all min ensamhet medan mina plutonskompisar grävde och grävde...och grävde.


Tänkte jag skulle kika lite på programmet " Så mycket bättre" även denna lördag. Måste säga att mysfaktorn är hög och det märks att det är etablerade artister man har att göra med. Jag kan förstå att programmet blivit en succé trots att man blandat artisterna så som man gjort. Men alla verkar avslappnade och bjuder på varandra och till och med UFO`t Di Leva är ju trots allt ganska så mänsklig. I detta progam har han ju till och med på sig vanliga jeans. Tänk er det gott folk, Thomas Di Leva i jeans...wow.
Däremot är en ung Di Leva ganska så lik Ola Salo....skumt.
Christer Sandelin kanske inte riktigt passar in men samtidigt är det nog många som raggat till deras låtar genom åren.
Petra "September" Marklund är dock novis i sammanhanget men hon kommer kanske lära sig mer under denna Gotlandsvecka än hon någonsin gjort förr. Ja, varför inte ta tillfället nu när hon har stora delat av landets artistelit till bords.
Så Petra, var nu en smart blondin för en gångs skull...
Plura säger jag inget om, han är ju kort och gott Plura....
Överlag har många av våra "folkkära" artister nu för tiden andra uppdrag än att just sjunga. Tror inte det finns ett enda lekprogram där inte Dogge Doggelito varit med i nu. Vad det dock säger om Dogge själv vet jag inte riktigt.

Happy Halloween på er förresten! Trick or Treat? Bus eller godis? Pumpa eller inte..... Tja, detta år har det i alla fall i denna stad lugnat ner sig lite kring denna amerikanska högtid. Det känns helt rätt eftersom Halloween, eller Alla helgons helg för oss mer är helgen då vi hedrar våra nära och kära som inte finns i livet. Detta ska ju givetvis inte blanda ihop med den amerikanska versionen av Halloween. Så nu är helgen flyttad och infaller inte samma helg som när vi andra ljussätter kyrkogårdar runt om i landet. Det känns bra!

Ha det gott och drive safe!
Eken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar