måndag 10 oktober 2011

Kan Pluto göra en pudel med Lady och Lufsen?



Nu har årets nyhet kommit, det är bilar i choklad och strössel, kort och gott "vinterbilar". Dessa provsmakades i helgen och var helt klart okej. Hade med en påse till jobbet och samtliga fick sig ett smakprov. Dock var det blandade reaktioner men jag hade inte väntat mig något annat heller faktiskt. Men men, bilarna är på plats så nu behöver vi bara invänta den första snön.


Helgen har som vanligt passerat i ilfart trots att det innefattat en hel del ligg, på säng och soffa. Men flitens lampa har dock lyst både på lördagen och söndaden så dessa soffligg har helt klart varit motiverade.

Vi hade verkligen även vädrets makter på vår sida när vi hade båtupptagning. Solen sken från en nästan klarblå himmel och vi som rustat med både mössa och vantar insåg efter ett tag att det var onödigt. Men nu är det mesta klart och seglingsäsongen 2011 kan gå i vintervila.


Men vi hann även med ett varv runt sjön på söndagen och som vanligt var det en hel del folk, både kända och okända. Mössa och vantar var dock kvar hemma för det kändes lite overkill trots allt. På tal om vantar/handskar så inhandlades det faktiskt nya sådana också i helgen, a´15kr/paret på Citygross. Nu är det ju inte Thinsulate vi talar om men om man har dessa under ett par andra grövre vantar eller handskar så tror jag det funkar ganska bra.

Usse slog till på samma sak med med ett mer feminint stuk...av förklarliga skäl...


Ikväll är det en litet möte som förmodligen kommer att sluta som vanligt, dvs med en massa skratt och en hel del trams. Sedan om vi kommer fram till något är ju en annan femma. Japp, det är alltså dags för styrelsemöte. Men det ska bli trevligt och det är nog årets sista faktiskt om nu inte något oväntat sker. Men vi får se.... Jag får bara inte glömma det hela. Det har hänt förr...


Den 2:a juni 2010 skrev jag ett mail till min kusin. Idag, den 10 oktober 2011 fick jag svar, men det var dock ett bra svar trots den något långa svarstiden...

Bättre sent än aldrig liksom...


Folk klagar ibland på att jag skriver för lite om mitt privatliv. Hm, okej men det är ju dock ganska så självvalt, eller så har jag inget privatliv.

Eller jo, det har jag och detta privatliv har lyckats dricka upp ytterligare en BiB under en helg. Det är lite skrämmande. Första gången det skedde trodde man liksom att, tja det var nog slumpen eller så dunstade skiten. Men nu har vi mer på fötterna och inser skrämmande nog att en Bag in Box på 3 liter, eller 4 flasko, eller ca 26 glas vin utan problem kan slinka ner under två kvällar. För en person, dvs jag, som dessutom inte är så direkt förtjust i rött vin är detta en smått historisk händelse. Det konstigaste av allt är att det inte känts konstigt i skallen vare sig under tiden eller dagen efter. Hm, ja skumt det är bara förnamnet.

Jag undrar hur det hade gått om jag gjorde samma sak med, låt säga 3 liter vodka en helg...


Min gode vän T jagar älg, min gode vän EG är...hm, det har jag glömt.


Well, trevlig helg, skjut en älg!


På återhörande!

Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar