tisdag 4 oktober 2011

Nya Volvo V60!

Att se utan att synas, att höra men inte höras och att verka utan att medverka är lite av livet just nu känns det som. Väldigt mycket jag gör sker i kulisserna av olika orsaker. Lite som "städare" lite som planerare. Det är en roll som passar mig perfekt faktiskt. Vissa kallar det enstörigt, andra genialt. Jag väljer det sistnämnda.
I can see you, but you can´t see me.

Vi ångar på i hög fart även nu och det är bara en tidfråga innan affärerna börjar tala om julskyltning. Vissa resturanger har redan hintat om att det är dags att boka julbord. Själv tänker jag ta denna årets högtid med ro som så många gånger förr. Att julen stor för dörren och därefter avsluta men också påbörja ett nytt år sker lite som i en twilight zone. Skulle man sätta en diagnos på mitt allmäntillstånd just nu skulle det nog vara en kombination av förvirrad, halvstressd men ändå nöjd med livet som det är. Finns många orsaker till det men en sak jag lärt mig är att var sak har sin plats och tid. Dvs, är det inte jobb, då kopplar jag bort jobb, är det romantiskt middag så är det romantiskt middag, är det föreningsliv så är det föreningsliv.
Nu undrar ni kanske vad detta har att göra med julhelgen. Tja, det undrar jag också...

Vad hade Fredrik Åkare och Cecilia Lind gemensamt?

De senaste dagarna har jag druckit trolldryck. Ja, det känns lite som det i alla fall. Jag köpte en saft som var jättegod. Problemet är bara att när man drack saften så ville man bara dricka ännu mer saft. Den släckte liksom inte törsten utan byggde hela tiden upp ny törst. Man kan säga att saften var lite beroendeframkallande. Så när det var som värst fick jag halsa i mig ett plain glass of water för att liksom bryta förtrollningen. Men igår kväll kunde jag inte värja mig utan blandade ihop lite av denna gula trolldryck igen. Och visst, det blev samma visa igen. Så efter 4 stora glas saft fick jag åter neutralisera trolldomen med ett glas vanligt vatten. Skumt, men ändå ett ganska bra försäljningsknep.
För att utmana ödet lite till har jag även köpt samma märke fast med röd saft. Jag undrar om även den röda saften är förtrollad. Lovar att avge rapport här i bloggen.

På jobbet har vi tillgång till drygt 6st olika kaffeautomater som förser oss med litervis med kaffe varje dag. Automaterna kommer även från olika leverantörer och några har färdigmalet kaffe, medan andra maler under tiden. Du kan även få kaffe latte eller andra mer avancerade varianter. Just nu pågår en form av utvärdering kring vilket kaffe som egentligen är bäst. En riktigt kaffekännare skulle nog dock helt döma ut både smak och konsistens men med tanke på att det är gratis, dvs du får ta 1000 påtårar (hm, heter det så?) kanske man får ha överseende med att det inte är världklass.
Själv förstör jag alltid mitt kaffe med mjölk och socker så jag blev i tidigt skede diskad från att ens få vara med i denna undersökning.
Så nu står det mellan Cafe Bar och Selecta, färska bönor eller färdigmalet. Antalet liter kaffe som konsumeras dagligen vågar jag inte ens nämna i skrift men ni kan själva räkna ut att när ca 200 personer har fri tillgång till kaffe så rasslar det till ganska så bra i kaffeverkstaden.

Ett stående 1 aprilskämt som uppkommit då och då är att man från och med denna lurifaxdag ska börja betala för kaffet, 3kr koppen. Jag vill inte påstå att det blivit lynchstämning men inte långt ifrån och den stackare som myntat detta "skämt" har fått ett och annat hot. Så kontentan är att kaffet är way more important tydligen än att de anställda tar sig en tankeställare och dubbelkollar datumet i kalendern varje gång denna typ av information kommer.....

Nä, nu är det hög tid för att springa ut i höstsolen, njuta av lövens skiftningar och vem vet, kanske även ta en lång promenad med halsduk, mössa och handskar.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar