måndag 3 oktober 2011

Nu tänder vi grillen en sista gång!



Hej hallå!


Ja, nu är vi inne i oktober och löven blir bara gulare och gulare. En del löv har redan givit upp och ramlat ner på marken. Hösten är både här och där nu. Kom på att man kanske ska ställa om till vintertid snart men efter att ha forskat lite mer är det inte än på länge. Men sista helgen i oktober är det dags att vrida tillbaka klockan igen. Japp, "tillbaka" ska klockan.


Helgen har varit bra och även inneburit grill av både kalkon och korv, men inte kalkonkorv. Kanske var det säsongens sista grill faktiskt. Jag är liksom ingen utpräglad vintergrillare och min egen grill kommer snart att vinterförvaras. Meningen var ju att detta skulle gjorts denna helg men jag fick lite annat att pyssla med. Grillgallret på bilden ser faktiskt ganska så fräscht ut, men skenet bedrar, tror mig. Men det är nog dags att ta in det och skrubba över det riktigt rejält. Känns spontant som om det var ett tag sedan.... Så om ägaren till ovan grillgaller läser detta så är det ett tips från grillmästaren.


Hm, har insett att curry inte är något för mig...


Nästa helg är det ännu mer höstpyssel. Då ska båtarna upp ur vattnet, mastas av och tvättas av. Jag hoppas bara att vi får bra väder och inte det enorma ösregn som vi hade för 2 år sedan. Blä blä blä säger man då. Vissa rykten säger även att det kommer bjudas på hamburgare med bröd, bara det är ju en anledning att komma dit. Men jag hoppas att vi blir ett rejält gäng för då går ju allt mycket fortare. Jag måste förresten även ut göra mitt "bus" innan lördagen. Men jag kanske har lite tid till det i veckan. Sedan kommer dom bli sååå snopna...tror jag. Men som vanligt kommer nog blickarna riktas mot undertecknad. Men men, det bjuder jag på faktiskt.

Ska bara fixa svart färg...


Men men, hur som haver barnen kär, se till mig som vuxen är. Vart jag än i världen vänder, undrar jag om något med mitt flygplan händer. Hm, ja jag måste ta tag i det också känner jag. Just nu har jag väldans dåligt samvete för att jag inte kommit någonstans de sista 2-3 månaderna. Sedan måste jag även måla om raketen så den blir snygg igen. Men med hösten i antågande och längre mörka kvällar kan det vara en idé att pyssla med sådana "viktiga" saker istället. Kanske är det bättre att göra just sådana saker på hösten när man ändå inte kan vara ute och leka.


Veckans alkoholgåta är hur två personer kan häva i sig 24-26 glas rödvin utan att...det känns. Hm, ja det är minsann verkligen en gåta som varken jag eller min drickeskompanjon riktigt förstår oss på. Alltså, två personer som utan problem tömmer en BiB bara så där rakt av. Jag hävdar dock att jag enbart drack ca 1 liter av dessa 3 liter som BiB:en innehåller. Men hur som, är det trots att lite skumt. Jag hoppas bara att det inte beror på att man är så pass van nu att man utan problem kan tömma en låda bara vips. Då skulle man nog ha lite problem...med alkoholen.

En som däremot var sjukt bakis igår, men även idag är Svamp Bob....och inte så lite heller. Men men, man heter ju inte Svamp Bob utan en orsak...


Nä, nu ska jag ta min lilla Harry Boy och fundera lite över livet igen.


På återhörande!

Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar