fredag 30 april 2010

Eld, hav och öl...

Ikväll ska det eldas runt om i landet, våren ska sjungas in och här i staden avslutas även det hela med fyrverkeri. Fast i skrivande stund känns det inte som om våren ligger i luften. Det är mulet och lite kyligt och gräset är så där lagom brunbränt. Uppe i norr ligger även snön kvar som ett vitt täcke på marken. Men det är inte mycket att be för utan på Valborg ska vintern ut och våren in. Undrar om det var bättre förr? Då kanske det var mer vår.
Idag fyller även HMK år. Det brukar firas med pompa och ståt med den traditionsenliga vinkningen från balkongen på det kungliga slottet. Efter det får några väl utvalda barn gör kungen en blomma samtidigt som de små liven bugar sig djupt inför vår stadschef.
Kan förresten meddela att det är allmän flaggdag idag också. Så ut och hissa fanan på hel eller stång ni som har….en stång.

Av alla mina fyra större projekt just nu i livet så tänker jag ta paus från ett av dom i helgen. Tror jag behöver det för att åter finna motivation och inspiration. Jag har en liten dröm om att eventuellt köpa mig en liten kajak som jag kan paddla runt i för att liksom samla tankar och funderingar. Paddlingen känns på sätt och vis snäppet mer avslappnat än att exempelvis segla. Kanske är det tävlingsbakgrunden i själva seglingen som gör att det aldrig känns riktigt avslappnat i en segelbåt kontra i en kajak. Well, det tål helt klart att tänkas på.

Tycker denna version är bättre än originalet faktiskt. Eller vad säger ni? Men å andra sidan är fortfarande ölen lika kass…





På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar