onsdag 15 september 2010

Ett sjukt inlägg


Nu går vi in i en period då solens frånvaro gör sig påminnd på flera sätt. Ett av dessa sätt är att folk börjar bli sjuka, så även jag. Överallt på jobbet hostas och snörvlas det. Nu jobbar jag dock på ett företag som har "fri sjukvård" dvs jobbet står för alla av marknadens ledande värktabletter så som Treo, Alvedon, Ipren m.m Detta lilla husapotek är finns i receptionen och det har minst sagt varit skyttetrafik där denna vecka. Men när till och med vår VD lämnade in idag med orden "Jag är döende" så gick en efter en hem. Kan förresten tillägga att vår VD är man, därav detta ganska så starka uttryck.
Men från korridoren med Jeppe i söder till Johan i norr är det rena rama sjukstuga och både Jeppe och Johan är halvkrassliga.
Själv hoppas jag på hjälp till självhjälp om ca 11 dagar då klimatet förhoppningsvis blir fan så mycket bättre. Så jag ska hålla ut, proppa i mig Treo och mycket vatten. Hm, på tal om Treo så är det faktiskt den enda tablett som biter på mig. Jag kan pumpa i mig Alvedon utan att eventuell feber går ner en enda grad....skumt.
Men men, när man sover nästan 11-12 timmar på ett dygn så är man helt klart inte 100% kry. Till och med uppe i norr är det segt och denna sEGhet gjorde att även DG sov som ett litet barn. Enda skillnaden från oss andra är att denna EGendomliga människa struntade i jobbet idag. Hm, ja vissa har det bra!

Annas kompis Christina är en av "stjärnorna" i Skånefruar. Vet inte rikigt vad det säger om Anna men det är ganska kul. Christina verkar dock ganska så vettig och det är ju visserligen Anna med, tack och lov. Annars verkar dom flesta "hemmafruar" vara av samma skrot och korn oavsett om du bor i Hollywood, New York, New Jersey eller i Skåne. Ni vet, man lever ett liv tillsynes helt fritt från bekymmer. Eller tja, det största bekymret är ju vad man ska ha på sig och vad alla andra ska tycka och tänka. Men annars är det ju ganska soft trots allt. Vi vanliga dödliga har ju helt andra mer jordnära problem, det är jg helt säker på.

Dom som definitivt har problem är ju Kungarna av Tylösand! Vad hittar man allt folk???

Nä, dags att återgå till livet, som den levande varelse man är. Treo någon???

På återhörande!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar