söndag 12 september 2010

Sten Sture den äldre, dog ung!

Om man tror att man är vuxen nog att uppföra sig som folk så är jag och min gode vän T ett undantag. När vi ses sjunker både ålder, samtal och mental mognad till skrämmande låg nivå. Men huvudsaken är att man har kul och det har vi. Dagen var inget undantag och som det ser ut kommer vi nog aldrig att växa upp på riktigt.

Nästa veckan är det Val! Äntligen säger säkert en hel del för nu börjar man smått tröttna på all propaganda. Själv har jag ju redan bestämt mig men jag kommer absolut att kika lite på valvakan. Frågan är om vi får en ny regering eller om den sittande kommer att få regera i ytterligare 4 år. Å andra sidan är det nog så att skulle Socialdemokraterna förlora har vi nog sett det sista av Mona Sahlin på den politiska scenen. Knappas någon förlust om jag får säga det själv. Skulle Alliansen vinna med moderat majoritet kanske det inte blir så mycket förändringar till en början men å andra sidan har dom ju ytterligare 4år på sig att infria löften som kanske inte riktigt hanns med de första 4 åren. Hm, ja lite komplicerat är det ju allt och denna blogg ska helt vara helt politiskt oberoende samt opartisk. Så för att inte förlora mina sponsorer väljer jag att inte skriva så mycket mer om valet just nu.

Jo tack, sensommarfesten i fredags var helt ok. Kommer väl säkert surras en hel del om det på måndag. Dock verkar det som om festen helt och hållet var fri från skandaler. Är nog så att ju högre medelåldern på företaget blir, desto "lugnare" blir även dessa företagsfester. Maten var helt ok men lite trångt att käka bara. Bakad potatis samt grillbuffé kräver ju lite svängrum, inte minst i magen. Men rutinerad som man är gick även maten ner som den skulle. Och som jag skrev innan tror jag även att de flesta faktiskt fick behålla maten också.
Hm, ja man börjar nog bli för gammal....

Sagt det innan, men varför inte slå ihop Ensam Mamma med Bonde söker Fru? Sedan kan man även slå ihop Idol med Biggest Looser och slutligen slår vi ihop Välkommen Hem med Room Service eller Den Elaka Snickaren. Vips har vi sparat in några timmar på program som egentligen inte är så där kanonbra.
Skånefruar kan man slå ihop med Bollibompa....

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar