torsdag 9 september 2010

Tripp trapp trull, till helgen kan man bli full

Hej Hallå!

Om ni inte sett SVT program om 70-talet och dess musik så är det helt klart ett tips. Musiken på detta så klassiska 70-tal var ganska så coolt. Blev liksom en poppigare övergång från 60-talets giganter som tex Beatles. På 70-talet kom ju storheter som Bee Gees, Tina Charles och inte minst ABBA. Ja, det kom grupper och låtar som än idag spelas flitigt och många av artisterna kom att för alltid skriva in sig i historieböckerna. Coolt var som sagt ordet!

Vissa har klagat över att det varit lite tyst om raketen. Det beror på att jag lagt raketen lite på is eftersom maskeringen har tagit lite längre tid än jag anat. Men jag kommer bygga vidare i mån av tid. Måste även göra den mycket tyngre för det känns lite pinsamt att raketen kan blåsa omkull utan större problem även vid svag bris. Men en sak har jag insett, och det är att man inte ska stressa när man har med raketer att göra. Se bara på de danska ”astronauterna” som även de fick skjuta upp…uppskjutningen.

Om man står vid ett vägskäl där ena skylten pekar dit och den andra hit, varför inte välja vägen rakt fram? Kanske är det trots allt just den vägen som är den enda rätta. Vill man få lite mer spänning i livet är det nog som så att man bör ta de vägar som är outforskade. Antingen slår man ihjäl sig eller så hittar man den väg som man verkligen letat efter. Nu menar jag inget religiöst och mer generellt. Tänk så trist det måste vara för alla de som redan har sina vägar utstakade i form av arv, tradition eller tvång. Hur många har inte fått gå i sina föräldrars fotspår bara för sakens skull? Hur kul är det? Visst, för vissa är det kanske jättekul men för andra ren pest och pina. Själv vet jag inte riktigt vilken väg jag tog en gång i livet och jag vet definitivt inte vart jag är på väg. Kanske är det just det som är tjusningen med vägvalet. Well, den som lever får se.

För er som kanske såg Skånefruar så säger jag bara en sak….SUCK! Förresten, om man inte tankat sin bild på ca 30år är ju frågan om man ens ska köra bil.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar