söndag 5 september 2010

Strawberry fileds or Strawberry Daquiri...

Seg söndag men ändå måste saker göras. Att söndagen skulle vara vilodag försvann för länge sedan och OM nu söndagen var vigd åt vila, varför skulle präster jobba då? Hm, ja ibland blir man lite förvirrad.

Över 5000 personer såg den öppna träningen med landslaget i Malmö i förmiddags. Det är typ 4000 personer fler än de som ser Öster hemma när dom harvar på i Superettan. Skillnad på lag och lag verkar det som...

Kunskapskanalen är som gjord för oss med okunskap.

I surret av tvättmaskinen ska jag nu fortsätta söndagen med fika med min gode vän T, torka tvätt, försöka få lite käk i mig och sedan om tid finnes se Irene Huss jaga mödare i filmen "Nattronden". Läste faktiskt boken Nattronden långt innan filmen och minns att jag redan då hoppades på att den skulle bli film. Ibland vill man ju det för att se hur man löser visa saker när man dramatiserar dom. Nu blir ju inte alla böcker bra på film, nä långt därifrån men samtidigt finns det även storys som blir fan så mycket bättre än vad böckerna en gång var. Hur det kan bli så vet jag inte och orkar inte bry mig heller.
Min egna lilla roman ligger just nu i träda och jag har funderingar på att helg göra om det.

Om jag fick välja såpa där jag själv skulle deltaga tror jag just nu att jag valt the Amazing Race. Verkar hur coolt som helst och det är extra kul att det är amerikaner som är med. Visst, det lag som vinner hela racet kammar hem 1 miljon dollar, icke att förringa. Men som sagt, antingen Amazing Race eller Robinson, den gamla klassiska versionen. Men men, drömma kan man ju alltid.

Just det, om exakt 14 dagar får vi se om vi har en ny regering och en ny stadsminister. Hm, jag hoppas nog inte riktigt det. Oj, då har jag visst avslöjat vilka jag inte kommer att rösta på....

Ha det!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar