fredag 17 september 2010

Nego Karma käkar ribs

Jaha, kärt barn har många namn och mitt nya är Nego Karma. Varför jag heter det är en lång historia men valet av namn har sina orsaker. Ni vet, inget funkar, stället finns inte, tider passas ej, taxikillar som aldrig dyker upp. Sol som uteblir, salmonellafri kyckling som har salmonella. Ja, listan kan göra hur lång som helst. Nego Karma kan lika gärna vara namnet på något billigt piller som du kan köpa på nätet för att dämpa depressioner typ. Ja, Nego Karma, that´s me. Men å andra sidan, skratta bäst som skrattar sist brukar det ju heta och speciellt EN person kommer minsann att känna sig träffad då vi står där på den tomma tomten, regnet öser ner och vi har ont i baken efter lång bussresa genom kaotiska gator. Och för att strö lite extra salt i såret så kom aldrig min väska med utan snurrar någonstan på ett tomt bagageband i Kiev. Ja, jag är så nego att man inte ens kan skämta bort det hela med klyschan "Vi hade i alla fall tur med vädret" för som ni kunde läsa ovan öser regnet ner, det blåser och åskar...med extra stora och ljusa blixtrar...booom, krasch...swich...pang!
Nego Karma har presenterat sig!

Annars blev fredagen minst sagt kaotiskt, inte ming 10 min innan det var dags att gå hem. Att vänta med saker och ting kan visa sig vara en dålig idé. Dock var det faktiskt inte mitt fel denna gång utan andras. Men man kan ju inte få allt och tydligen inte en fredagseftermiddag. Men efter lite skruvande här och där löste sig problemet temporärt och vi kom överrens om att ta nya tag efter helgen. Efter helgen kan vi förresten även ha en hel ny regering, men det hoppas jag visserligen inte. Ska göra allt som står i min makt att vi får behålla den regering vi har idag. Men för att fira helgen, valet och nedsatt feber smaskades det på grillade ribs. Nu är det visserligen inte så mycket mat på dessa ribs, nä egentligen mest ben. Men hungern är ju bästa kryddan och efter att ha sköjt ner ben efter ben med Coca Cola mådde man som en kung. Dock en Nego-kung men alltjämt en kung.
Och nu ska kungen se över sitt rike...





På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar