torsdag 12 september 2013

A rainy day, but not in May.

God dag!

Så var det torsdag och som många andra torsdagar genom livet så regnar det. Inte mycket men lagom mycket för att jag tog bilen till jobbet idag. Å andra sidan ska jag köpa lite brädor på vägen hem så bil behövdes oavsett. Nu är jag lite bättre i hals och lungor också. Kände mig riktigt risig i måndags och tisdags men med sömn och andra kurer har i alla fall hostan försvunnit. Ja, jag somnade konstant på soffan i början av veckan och hela Sveriges match missade jag eftersom jag somnade både under första och andra halvlek. Men men, så kan det gå.

Igår var jag och H på föreläsning med Tina Thörner. Det var faktiskt helt okej men den gemensamma nämnaren så här dagen efter bland kollegorna var att vi gärna hört henne tala mer om sin rallykarriär. Men vem vet, det kanske kommer det också, en annan gång. Maten var god men jag är ändå lite emot det här med "plockmat". Blir ju ganska meckigt att äta. Men vi fick i alla fall snittar, kycklinglår, små smörrebröd med rostbiff, sallad med paprika, oliv och fetaost samt pastasallad. Till saken hör även att all denna mat skulle läggas på en tallrik som var allt annat än stor. Men men, gratis är alltid gott. Till detta bjöds det på öl, rött och vitt vin samt mineralvatten. Både jag och H drack mineralvatten efter att vi inte riktigt kom fram till vem som skulle köra hem. Men det gick bra ändå.

Jaja, nu är snart även denna vecka slut. På lördag blir det till att sitta i båt hela helgen. Kom på att det även är den stora Matmässan på lördag också men det missar jag ju tyvärr. Men Hanna ska ner och jag får väl sända bud. Hittade ju enormt goda ölkorvar förra året men om dom finns kvar även i år vet jag inte. Meddelade H att hon behöver inte äta frulle utan man kan fara ner tidigt och sedan gå runt och låta sig bjudas på bröd, fisk, kött, korv, kyckling, sylt, ost m.m. Däremot köpte jag en äcklig dryck, någon form av smaksatt björksav. Så den är ingen idé att släpa hem i år.

Hur som haver, just nu känner jag mig ovanligt pigg. Men det beror nog på att jag sovit som en stock och tidigare även var lite halvsjuk. Men nu spritter jag av energi, i alla fall ett tag. Eller blir det som att dra ur sladden någon gång i kväll och så är jag nog lika trött igen....

Så då är det nog bäst att smida medan järnet är hett!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar