måndag 16 september 2013

Working 9 to 5...or not?

Hej hej!

Så var vi igång med ännu en vecka. Denna veckan började med en rivstart och det blev inte mycket bättre av att chefen kallade in mig och meddelade följande:"- Du, hur har du det två helger framöver?" Hm, sådana frågor är inte så där jättebra att höra faktiskt. Men men, nu är läget som det är och jag meddelade att visst, hemma är jag men kan inte lova att jag vill jobba varje helg två veckor framöver. Okej, nu har vi en sjukt pressad sits och många med mig sliter som djur och mycket av detta är även inom mitt område så att blankt säga nej gagnar inte precis min framtida karriär. Nåja, kan bli spännande det här. Samtidigt vet vi ju inte om det kommer bli så men nu har han i alla fall aviserat och hört sig för. Ja, man ska ju kanske inte klagar för det hade ju varit värre om man inte haft något jobb alls.
På tal om jobb så var EG back in business igen. Trevligt men tyvärr hann jag inte surra så mycket. Just nu måste jag ju faktiskt jobba, på jobbet. Bara det är ju ett under i sig, att jag jobbar på jobbet. I alla fall enligt EG. Att hon snart inte jobbar alls är ju en annan femma, men bli ju lätt så när man är mellan 60 och döden...

Helgen var dock bra och i lördags satt jag och guppade i en båt hela dagen. Ganska nice faktiskt och vi hade kanonbra väder. Varmt och skönt och no rain. Både jag och Stefan hade tagit på oss värsta seglarställen men det visade sig vara overkill. Det blev tvärtom faktiskt.
Ja det var helt klart en avslappnande dag, om än ganska så lång. Men rätt som det var blev Stefan hungrig så då åkte vi in och åt våffla med grädde, sedan ut på sjön igen. Sjön suger som det brukar heta. Men vi följde i alla fall reglementet och meddelade över radio att "banläggarbåten" gav sig av till land för ett viktigt "ärende". Ja, äta bör man annars dör man...

På hemmaplan flyter det på också. Hanna går här hemma och skrotar och har sovmorgon varje dag den rackaren. Men så är det när man är student verkar det som. Å andra sidan slipper jag ägna timmar på biblioteket eller våndas över tjocka böcker som ska läsas, på engelska dessutom. Själv kan jag bara slänga mig på soffan när jag kommer hem. Även ekonomiskt har jag det nog lite bättre...
Men nu till helgen blir jag dock gräsänkling för då ska hon iväg och jobba på annan ort. Hm, kanske inte spelar så stor roll jag ska ju själv jobba om det nu blir så.

Ser ni på Idol? Inte jag heller, utöver att jag till viss del är tvingad till det. Men det gör inget, det är passar bra som bakgrundsmusik, ja lite som hissmusik liksom. Då kan man göra annat under tiden medan en viss H ligger/sitter/står som klistrad. Men jag slipper i alla fall se Ensam mamma söker, samt Farmen och Bonde söker fru. I alla fall än så länge.

Nä, dags att göra annat...till ljudet av Idol 2013....

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar