tisdag 24 september 2013

Ett världsarv utan testamente.

Hej hej!
Egentligen är jag för trött för att skriva men snart ska lampan släckas och John Blund ska flyga hit med sin säck med sömn. Lovar er att det kommer inte behövas så mycket av hans innehåll i säcken. Även idag har jag varit halvseg men feberfri, tror jag. Men seg var jag hela eftermiddagen och det satt fint med lite sömn direkt efter jobbet. H var på andlig möte och sjön lovsånger så då passade det perfekt att jag hade min egna andliga stund någonstans i drömmarnas värld.
Ja den hektiska perioden fortsätter som ni märker men tack och lov får vi ju trots allt lön för mödan på olika sätt och vis. På tal om lön kommer det ju faktiskt lite sådant på kontot imorgon. Det är ju alltid lika välkommet.

Hur som haver, imorgon är det även avslutning för segelverksamheten för detta år. I alla fall för den breda massan. Vattnet blir kallare och kvällarna mörkare. Så det känns ganska så lagom att avrunda nu. Själv ska jag stå för det pyrotekniska hade jag tänkt. Det blir dock enbart facklor och en rejäl brasa men elda är ju alltid "kul". Får bara inte glömma att köpa facklor men det löser jag direkt efter jobbet tänkte jag.

Förresten, just nu hinner jag inte leka lika så mycket på jobbet, ja inte hemma heller för den delen, men det har inte hindrat att jag åter igen fixat lite modellbygge. Denna gång en svensk klassiker, en timmer bil med kran i ett vintrigt Sverige...mellan Kiruna och fjärran.
Ja, det är tur att man inte bara latar sig om dagarna. H tittade lite skeptiskt på modellen men sa inte så mycket. Va fan, man måste ju ha barnasinnet kvar. Å andra sidan är hon själv inte så gammal när allt kommer omkring. En som säkert uppskattar denna är ju min lille systerson Lilleman. Hm, dock kanske denna inte är till för att leka med kom jag på. Nåja, det löser sig. Men visst, kan vara svårt för en liten Lilleman att "se men inte röra". Ja, det blir nog nästan som en mildare grad av tortyr.

En annan slags tortyr fick nästan 12000 åskådare se när hemmalaget i vanlig ordning förlorade ännu en match i fotbollens Allsvenska. Nu ser det ärligt talat riktigt mörkt ut för laget. Å andra sidan är ekvationen förhållandevis enkel. Spelar man inte bättre boll så blir det så här.

Hm, hade man samma problem att implementera frikyrkor som friskolor?

På tal om modeller så kanske jag skulle ha en liten utställning snart. Då kan alla intresserade komma och titta på mina alster. Nu finns det allt från lastbilar, containrar och anläggningsmaskiner. Fast jag tror dock att intresset kommer vara svalt. Hm, ja.....jag tror jag lägger ner den tanken. Men annars hade man kunnat ha en riktig vernissage med saft och snittar...

Nä, nu sitter en liten JB här och dinglar med benen. Med sig har han en stooooor säck med sömn.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar