tisdag 3 september 2013

När inte solen skiner är det kallt!

Hejsan Hoppsan Tjoflöjt!

Efter regn kommer solsken brukar det heta och det stämmer verkligen idag. Om det ösregnade hela förmiddagen igår så är vi idag indränkta av sol och åter sol. Kanske är detta dock ett tecken på att vi nu går mot ostabila tider gällande vädret. Mao så är kanske hösten närmre än vi kan ana. Kallt är det också, bara runt 9 grader när jag kikade på temperaturen innan det var dags för färd till jobbet. Ja, man har ju varit bortskämd tidigare med att fara till jobbet när det varit temperaturer på runt 18-19 grader istället. Men men, bara att gilla läget tror jag.
Igår afton passade jag dock på att ligga lite i hängmattan igen. Var ett tag sedan sist faktiskt eftersom jag inte riktigt hunnit med det. Men igår gungade jag lite igen och det var som vanligt nice. Men sedan fick jag gå in eftersom när solen nu går ner gör även temperaturen det.
H som käkade lite macka under tiden (inne) meddelade att hon nog skulle ligga i hängmattan hela onsdagen och njuta av det fina vädret, som vi ju hoppas kommer på onsdag. Hennes schema är ju hyfsat glassigt och den längsta dagen är runt 4 timmar. Sedan har hon sovmorgon varje dag också. Ja, vissa har det bra. Däremot gick hennes löprundan inte så bra. Det började med ett skosnöre som gick upp och slutade med ett krossat iphone glas. Sedan är det ju en chans på miljonen att det ligger en sten just där. Eller kan man säga att i nio fall av tio kanske man använder sig av en sten just när man ska knyta skon....
Men vid diverse tester funkade dock telefonen men jag har lovat fixa nytt glas, eller i alla fall se till att det byts. Betala får hon göra själv.! Ja, så kan det gå när inte skon är på...

Ja, livet rullar på och trots att hösten är nära förestående kommer man ju i alla fall inte vara sysslolös.Måste få klart det andra sjömärket senast nästa vecka men sedan kommer jag ligga lite lågt med fler sådana byggprojekt. Jag har helt enkelt inte plats i förrådet. Det är ju heller inte så kul att stå ute och snickra om vädret blir sämre. Men jag är i alla fall nöjd och mina hantverkarhänder har fått jobba lite även denna sommar. Nu ska jag bara klura ut vad nästa projekt ska bli men jag kommer säker alltid på något. Just det, jag har ju ett annat lite mindre projekt halvklart men där har jag kört fast lite på grund av, tja vi kan kalla de för materialbrist. Å andra sidan är det så pass "litet" att det går att bygga vid köksbordet om så skulle vara. Jag behöver alltså inte uppta plats utomhus eller i förrådet, hoppas jag.

Nåja, får ta en sak i taget och för att landa lite på jorden igen tänkte vi fara till IKEA i helgen. Det ska handlas ny spegel, en byrå, lite skålar samt eventuellt lite fler bestick. Däremot behöver jag verkligen inte fler redskap i plast. Fast man ska aldrig säga aldrig...

Nä, nu är det något ännu mer jordnära som väntar, en kopp kaffe.

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar