tisdag 17 september 2013

Bollen är rund, grodan likaså!

Hej hej!

Så var ännu en dag över i landet lagom, lättmjölk och falukorv. Det blev en lång dag och vi kämpar vidare med vårt projekt. Nu blev det inte bara ett projekt utan olika små projekt i projektet så att säga. Men vi sliter som djur för att hålla oss flytande och det känns. Själv jobbade jag på till klockan 20 men då gick banne mig ögonen i kors. Ett säkert tecken på att fler jobbar på olika håll är när man skickat ett mail till någon kollega vid samma tidpunkt där på kvällen och får svar inom samma minut. Han satt visserligen hemma och jobbade men ändå.
Egentligen kan man ju fråga sig hur länge kropp och själ orkar men så länge det hela är kul är ju det nog bränsle. Tur att i alla fall kaffet är gratis där på jobbet.
Även morgondagen kommer gå i rasande tempo. Förmiddagen ska jag försöka röja undan ännu mer för att efter lunch deltaga vid ett leverantörsbesök resten av dagen. Med andra ord blir det skjorta och kavaj på. Slirren hoppar jag över, känns lite gammalmodigt. Vi är ju ett modernt företag och då räcker skjorta, kavaj och någerlunda matchande byxor.

Ja, det blev en kort kväll och väl hemma hade mörkret redan gjort sitt intrång. Efter lite käk vid dumburken intog jag ryggläge i soffan. Det vankades ju CL match och dagen till ära Real Madrid mot Galatasaray. Matchen blev en ren uppvisning av RMA och spektaklet slutade 1-6 till gästande spanjorer. Ärligt talat var det ju en smärre förnedring att få så pass stora siffror emot sig på en sådan här nivå. Men men, bollen är rund.

Hanna ramlade in mitt i första halvlek efter att ha varit på andligt möte. Hm, ja jag väljer att kalla det så. Mer säger jag inte. Men hon var nöjd men hungrig och intog även hon maten sittandes framför dumburken. Vi har börjat bli ganska slarviga med det nu faktiskt. Äter vi bara mackor, eller som Hanna, gröt är det lätt hänt att man dimper ner i soffan istället för vid köksbordet. Till saken hör att man har ganska bra sikt till tv´n även från köksbordet. Så här är det latheten som bedrar visheten tror jag. Men vi äter dock inte "riktig mat" vid soffbordet och kommer så aldrig göra om jag får bestämma. Någon måtta får det ju trots allt vara.
Så länge man inte spiller på mattan är det okej, men där har jag redan syndat ganska så rejält. Så snart är det dags att lämna in den på rejäl matt rekonditionering. Är dock rädd att det kan gå på en slant, men äter man där får man skylla sig själv.

Stadens hockeylag har inte gått så bra i de första TVÅ omgångarna. Men det hindrar inte att belackare redan talar om fiasko, tränarbyte och nedflyttning. Hallå eller???!!! Som jag skrev har det bara gått TVÅ omgångar. Give me a break! Fotbollen går inte så mycket bättre den heller och där kan vi också tala om nedflyttning men i det fallet är det ju lite mer relevant. Där är det ju bara snart två omgångar kvar av säsongen. En nedflyttning till Superettan skulle rent ekonomiskt nog innebära en katastrof för alla inblandade, inte minst vi skattebetalare. Men det är ju bara att inse fakta, spelas det inte bättre boll så skiter det sig. Synd men en krass verklighet.

Minns ni Grodan Boll och Kalle Stropp? Har för mig att man faktiskt anade vissa likheter mellan dessa två figurer och de två figurer som en gång i tiden startade partiet Ny Demokrati. Jag tycker det var en ganska så kul liknelse faktiskt. Själv röstade jag på Grodan Boll i ett val till EU parlamentet på den tiden jag själv var sjukt ung och ännu mer sjukligt dum. Men det fanns ju en tom rad längst ner på röstsedeln där man kunde skriva ett eget namn. Så jag skrev Grodan Boll. Nu blev han ju inte invald det året så min röst gjorde sig ju inte hörd. Men jag röstade i alla fall inte blankt....

På återhörande!
Eken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar