torsdag 19 september 2013

Att rimma i dimma utan att svimma.

Hej och hej hej!

Tro det eller ej men idag kunde jag fara hem från jobbet medan det fortfarande var ljust ute!!! Kändes helt klart okej. Men jag var sjukt trött sista timman, på gränsen till lite skallebang. Men så fort jag kom ut i ljuset och friska luften kände det genast mycket bättre. Så direkt efter jobbet drog jag ner på stan för att åter igen besöka Panduro. Denna gång skulle jag fixa lite grejer för att bygga en Vicki, eller Vicky, är lite osäker på det hur hon skriver det faktiskt. Men för att vara korrekt så skulle jag bygga en Viktoria. Hon fyller 45 år imorgon och jag hade fått i uppdrag av kollegorna att bygga en liten minifigur av denna kvinna. Nu hittar jag ju ganska bra där på Panduro så besöket blev kort. Efter lite käk och vila var det sedan dags att sätta igång med pysslandet. Resultatet blev bra även denna gång om man ser till förutsättningarna.
Visst blev det coolt. Ska bli spännande att överlämna denna gåva imorgon och förmodligen ivrigt påhejad av mina andra kollegor. Vad jubilaren själv säger har jag ju ingen aning om. Hm, jag kanske skulle börja ta betalt för mina "figurer" om denna galenskap ska fortsätta.

Ja, vi närmar oss helg och även denna helg blir det nog lite jobb, med betoning på lite. Det är ju först nästa helg som vi har beordrar övertid både lördag och söndag OM så skulle behövas. Jag funderade lite idag på vilket alternativ som egentligen är bäst. Är det bäst att jobba sena kvällar i veckan eller att jobba utvilad lördag och söndag? Hm, ja det tål att tänkas på. Tyvärr är det inte vi själva som riktigt styr detta denna gång. Men men, detta är ju trots allt en extrem situation så det är nog bara att gilla läget. Men sedan får det vara bra med övertid på ett tag nu känner jag. Stackars Hanna har knappt sett röken av mig och när jag väl landat hemma i soffan har jag somnat. Men känns dock skönt att även hon har en hel del att pyssla med trots att våra liv är minst sagt olika.

På lördag är det förresten även landskamp igen, VM-kval för damer i fotboll. Är jag inte allt för seg kanske man kan bänka sig framför burken och kolla. Jag tror nog att det kan sluta med vinst OM den goda formen håller i sig. Generellt är det lite väl mycket idrott på gång nu känner jag. Allsvenska är på sluttampen, SHL har precis börjat och mitt i allt är det VM-kval, Champions League och ponnyallsvenskan. Men men, det är ju alltid så här denna årstid och alla "sommaridrotter" kommer ju avslutas allt efter som. Imorgon spelar även stadens fotbollslag mot Halmstad, en match dom MÅSTE vinna. När det gäller matcher man bara måste vinna brukar det bli totalt fiasko. Jag är rätt att det blir så även denna gång. Det skulle innebära att de sista matcherna blir rena rama rysarna, inte minst eftersom vårt lilla lag egentligen inte har råd att ramla ur högsta divisionen. Men men, den som lever får se.

Nä, nu är det dags att glo på lite film innan jag släpper in John Blund.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar