söndag 22 september 2013

Late night update.

Hej hej!
Så var denna helg snart över. Lördagen var det jobb men söndagen har ägnats åt vila. Man kan säga att största delen av dagen varit en så kallad "Kalsongsöndag". Det innebär att man i princip bara lullar runt i kallingarna. Ganska skönt det med faktiskt. Det som irriterar mig lite är att jag har viss feberkänning. Ni vet, lite halvslö och tendens till huvudvärk. Men än så länge håller jag det på avstånd med hjälp av en Treo. Men sjuk eller inte, det har varit en bra dag och passade även på att städa av här hemma lite så allt var klart innan Hanna vinglade in. Nu gjorde hon visserligen inte det utan jag hämtade henne vid stationen. Med regn och skyn och tung väska kändes det bäst så.

Efter en snabb bläddring på text-tv fann jag följande. Nu i helgen har inte mindre än runt 500 personer dödats i olika händelser. Hm, ja det är faktiskt sant. Gisslandramat i Nairobi. Terrorister/inbördeskrig i Nigeria, oväder i Mexico och självmordsbombare i både Pakistan och Irak. Hm, ja det är ingen lätt värld vi lever i. Och här hemma klagar vi på att det regnat idag...

Nu är det fotboll för hela slanten, PSG mot Monaco. En match som det talat som länge i Frankrike. Inte minst för att dessa två lag är de lag som egentligen är de enda som kan matcha varandra. Båda har starka investerare och båda lagen har köpt svindyra spelare. Allt för att nå målet att bli bäst i Europa. Att vinna franska ligan är liksom bara en bit på vägen. Just nu står det 1-1 efter mål av bland annat vår egen Zlatan.. Men men, vi får se hur detta slutar.
Vi kommer inte kunna se hela matchen för kl 22:10 ska vi båda se på Dokument Utifrån. Blev lite förvånad att även H ville titta på det men tydligen talade dom om sånt på föreläsningen så hon ville bli lite uppdaterad om världsläget så att säga. För er som undrar vad det handlar om idag så kan man kortfattat säga att det handlar om korruption i afrikanska stater där ledarna skor sig på invånarnas bekostnad. I vissa fall även med hjälp av biståndspengar.

Jaja, nu går vi åter mot en ny arbetsvecka, en vecka som kan bli allt annat än lugnt. Jag har redan nämnt att vi nästa helg har beordrad övertid om så krävs men det kan lika gärna bli sena kvällar. Hm, egentligen kanske det vore bäst så kan man sova hela helgen sedan. Men det står skrivet i stjärnorna. Själv tycker jag det är helt okej, ska faktiskt rent av bli kul att se hur mycket vi kan pressa oss samt att se om vi lyckats med det vi pantat oss för. Sedan är det ju lön i veckan också, det kan också vara trevligt. Just det, vi har även sista stora träningen på onsdag. Hm, det kom jag ju på nu. Har lovat att fixa lite extra grejer till den så det måste jag bara lösa.

Ja, det kommer som sagt bli en tuff vecka på alla sätt och vis. Men det är bara att bita ihop!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar