tisdag 10 september 2013

Vem knackar på min dörr?

Hej hej!
Ja så var helgen över och även en måndag. Usch vad man slitet och usch vad man känner sig sliten. Man mår helt enkelt som man förtjänar tror jag. Men men, vi hade inte så mycket val faktiskt, men jag börjar ärligt talat känna mig sjukt seg och till råga på allt känna mig sjuk. Har hostat och snörvlat men det skyller jag en kollega för. Han har också varit halvsjuk hela förra veckan men ändå jobbat. Men som sagt, man mår nog som man förtjänar.

Idag övervägde jag faktiskt att gå hem tidigare för att kurera mig men höll ut. Väl hemma blev det till att laga lite mat för att sedan se matchen mellan Sverige och AZ, en match som Sverige tack och lov vann. Nu ska jag erkänna att jag somnade på soffan både under första och andra halvlek. Hanna tyckte att det nog var befogat för matchen i sig var inte alls bra. Ett riktigt sömnpiller...
Nu ser vi dock Ukraina mot England och den matchen är det ett helt annat tempo i. Fast än så länge står det 0-0. Ja, intresset för fotboll består och känns lite coolt att även H delar samma "fanatiska" intresse. Men blir väl lätt så när man själv spelar fotboll i närmre 9år på ganska så hög nivå. Hm, ska fråga H om varför så många kvinnliga fotbollspelare är homo. EG gav sin syn, några kollegor sin och nu ska även H få ge sin syn. Kan bli spännande.

Imorgon blir det en spännande kväll med en föreläsning/event på jobbet. Det hela börjar kl 18 och ska hålla på till ca 20:30. Då är det nog inte läge att somna faktiskt. Till detta ska det serveras plockmat vilket nog innebär snittar, tapas eller något kallskuret. Hörde idag att det skulle bli rund 150 personer men det är långt ifrån 150 anställda. Kvällen till ära får man nämligen ta med sina respektive så siffran över oss anställda som kommer blir ju lite förvirrande. Nu får vi hoppas att det hela blir bra eftersom ledningen ställt in våra sommarfester och nu istället ska anlita föreläsare. Just det, imorgon har vi ju också en föreläsare som kommer, nämligen Tina Törner, rallytjejen från Värmland. Men men, jag får säkert tillfälle att återkomma till det framöver i veckan.

Nåväl, vi går helt klart mot mörkare tider och nu är solen i pyjamas redan vid 21. Känns faktiskt alltid lika vemodig men snart vänder det om vi kanske får lite snö också. Då blir det tack och lov ljusare på marken. Man får ju vara glad för det lilla.

Nä, måste kurera mig lite nu igen och kommer nog vakna som innan idag, dvs med en kudde i skallen från H. Å andra sidan kan man inte jämföra våra scheman. Hon "jobbar" max 3h per dag medan en annan jobbar 9-10h per dag. Så med det i åtanke är man värd att somna in lite på soffan efter lång dag på jobbet.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar