torsdag 5 september 2013

Mind your own BBQ!

Hej hej!

Än så länge skiner solen men det är tyvärr inte så mycket av den varan jag hunnit se. Som vanligt har det varit sjukt mycket att göra och man börjar känna sig riktigt seg, minst sagt. Men jag ska nog härda ut och snart är det ju helg igen. Imorgon tänkte vi grilla lite för det gäller ju att passa på medan solen skiner. Rätt som det är kommer väl snön. Ok, finns ju dom som grillar då med men dit tillhör inte jag. Däremot kanske vi får sitta inne och äta, men det funkar ju det med.

Träningen igår slutade i totalt fiasko. Många var dock närvarande men det var inte vinden. Hade man nu inte haft segling som sport skulle man ju säkert uppskattat en lugn och solig kväll som igår. Men nu hade vi ju lite andra intentioner. Men men, jag hade det lugnt och skönt i alla fall.
Däremot passade jag på att klippa lite gräs, dock mest på grund av brist på annan sysselsättning. Hann klippa nästan hela den stora gräsplätten men sedan tog både solljus och bensin slut så då la jag ner. Jag är fortfarande sugen på att införskaffa en åkgräsklippare men vi får nog se hur det blir med det.

H berättade att sannolikheten att dö i en flygolycka är lika stor/liten som att slå två tärningar och få sexor 50000 gånger på raken. Med andra ord blir ju flygningen ganska så säker. Hm, undrar om man ens skulle orka kasta två tärningar 50000 gånger så där på raken. Det borde ju ta hela dagen. Men man kanske får pausa. Att vi ens pratade om detta berodde mer på att hon blev sugen på att boka en resa till LA nu när ett visst norsk bolag kommer flyga väldigt billigt dit nästa år. Men då är det studier för hela slanten så det gick tyvärr inte. Jag kan visserligen fara men det är ju en annan femma.

På fotbollslandslagets buss står det "Nationalsporten". På Tre Kronors buss har jag sett att det brukar stå "Hela folkets lag" eller nåt. På Basketlandslagets buss står det "Någon som bryr sig?"

Nä om man skulle ta och ta tag i livet lite igen. Solen envisas med att skina så varför då inte passa på att snickra lite till på det andra sjömärket. Fick tack och lov tag på den del jag saknade så nu ska det slipas. Med lite tur kanske jag får klart spektaklet redan till helgen. Just det, jag måste ju fixa någon form av fot också till märket som ska stå inomhus. Antingen bygger jag det också eller köper jag någon snygg parasollfot. Dock inte en sådan där ful rackare i plast som man ska fylla med vatten. Tycker inte riktigt att en sådan gör sig inomhus på parketten.... Å andra sidan kanske inte ett sjömärke gör det heller....

På återhöris!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar