lördag 7 september 2013

Jaha, så var det dags igen.

Hej hej!

Ja, så var helgen snart över, men lördag är det och det är ju helg även söndag. Men då blir det åter igen lite jobb eftersom jag och Svamp Bob tyvärr inte hann klart med allt vi skulle. Samtidigt fick vi en hel del fixat så det kände skönt. Mitt i allt tog vi ett snabbt avbrott och fick då lunch hämtad till oss från Oskar.
Annars är det som sagt bara jobb för hela slanten nu. Lite trist att det blivit så men samtidigt är det en sjukt hektiskt period. Vi får väl se hur det kommer bli i framtiden men nu börjar även jag känna av viss trötthet blandad med uppgivenhet kring att liksom inte hinna med allt som jag vill och ska. Men det blir en annan femma.

På hemmaplan är det mesta dock som vanligt. Vädret är fortfarande helt okej och igår var passade vi på att grilla lite, eller röka kanske är mer riktigt. Fattar inte att det kunde ryka så mycket men kanske beror det på att mitt galler bör bytas nu. Jag får nog investera i ett nytt galler till nästa säsong.
För omväxlings skull fick H sköta grillen och det var ett smart drag. Då slapp jag ju själv stå i röken. Men som ni ser var det mer rök än glöd. Men det löste sig till slut och köttet blev som vanligt utsökt. Hungriga var vi också och jag tror vi satte i oss 6st stora köttbitar var. Däremot blev det ingen sås denna gång, ja inte EG´s hemliga pepparsås i alla fall. Efter maten hann vi precis fixa undan innan det var dags för fotboll. Jag hade tippat 1-1 och H 1-3 men det ingen av oss hade rätt. Det hela slutade ju 1-2, men huvudsaken var att Sverige vann. Nu är det ny match på tisdag och då sitter vi nog bänkade igen. Eller tja, sitter och sitter, vi halvligger som vanligt i var sin soffa.
På tal om att ligga och slappa har jag fått konkurrens i hängmattan. Även H har insett dess "skönhet" och har redan tillbringat en hel del timmar där. Men så länge jag inte är hemma får det ju bra. Eller får vi göra ett schema som man kan boka mattan, ja lite som att boka tvättid...hehe
Men men, det gäller nog att njuta så mycket man kan där i hängmattan för snart är vädret för dåligt. Redan nu är det ju mörkt vid 21-tiden och man vill ju inte ligga där och gunga i mörker. Oavsett så var det en bra investering och den har faktiskt hållit hela sommaren trots att priset egentligen borde tyda på något annat.

Nä, nu måste jag vidare lite i kvällen. Sedan sova för imorgon är det ju söndag och mer jobb.

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar