torsdag 14 november 2013

Ärtsoppans dag!

Hej och Hå!

Vad var det jag sa, även denna vecka kommer rusa fram och imorgon är det redan fredag! Det innebär även att det ska spelas lite fotboll nere i Portugal, en match som på sätt och vis är jävligt viktig. Är ju trots allt vinna eller försvinna. Matchen kommer att ses i goda vänners lag med öl, ribs och chips. Låter sjukt grabbigt och det kommer det faktiskt att bli. Jaja, nog om det.

Annars vankas det lite mer mekande till helgen och jag hoppas att vädret blir bra. Går nu allt som det ska kommer vi nog vara klara efter ca 2 timmar. Sedan funderar jag på att dra till en Outlet här i trakterna för att spana på allt från julklappar till kläder. Nu har jag ju visserligen kläder så det både räcker och bli över men ibland måste man ju förnya sig också. Problemet är nog mer att det kommer vara jävulskt mycket folk så här års och jag kom även på att man även startat sin stora julmarknad där. Well, det får bära eller brista, iväg ska jag oavsett.

Lägger in en lite bild på en bukett rosor och det får vara som en present till gamle EG som fyller år idag. Kanske inte så mycket att fira men fira måste man ändå. Kan även nämnas att jag har nog lyckats glömma EG´s födelsedagar tidigare men har för mig att jag kom ihåg det förra året i alla fall. Men men, jag kan inte få 100% i allt...ibland hamnar man tydligen kring...hmm 65%..

Läste häromdagen att någon analytiker hävdar att teleoperatörer i Europa kommer att gå miste om ca 150 miljader kronor under en 5års period i uteblivna SMS-avgifter. Kan nog stämma för alla ni som tex har en iPhone vet ju att ni kan skicka iMessage. Det är ju faktiskt en tjänst som är gratis.. Så för att ta igen detta kommer vi ju säkert se prishöjningar på datatrafiken och det har faktiskt redan skett. Ja, tänk vad spännande det är med ny teknik som får konsekvenser på sätt som man kanske inte alltid räknat med.
Å andra sidan kanske hela jordens befolkning dör ut inom en 100 års period där huvudanledningen inte är cancer, naturkatastrofer eller liknande. Nä, nu dör vi ut på grund att vi helt enkelt strålat oss till döds med all luftburen och osynlig datatrafik. Tanken låter faktiskt lika sjuk som skrämmande. Ingen vet ju faktiskt hur vi egentligen kommer må led alla datastrålar som passerar våra kroppar dagligen. Det var ju ingen som trodde att DDT var så farlig heller...en gång i tiden. DDT står förresten för "Diklordifenyltrikloretan". Prova säg det fort tio gånger! Även då kommer man nästan att kolavippa!

Nä, dags att bege sig vidare i mörkret!

På återhörande!

Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar