måndag 18 november 2013

Detta var mycket skumt!

Hej och hå och hej!

Hm, blev en konstig dag. Började ganska så normalt men slutade ganska så abrupt kan man säga. Återkommer till det senare. Har väl inte riktigt förlikat mig med det hela samtidigt som jag delvis hade koll på läget.

Men vi kan börja med att summera helgen. Det blev ganska stressig trots att det var helg. Det har jobbats, fixats med båtar, jobbats och sist men inte minst en tur till outleten. Har ju skrivit lite om detta innan så egentligen har vi koll även på helgens bravader. Kommande helg kommer nog också bli ganska så mycket att göra. Lördagen ska jag nog kunna ta det lite lugnt men på söndag är det möte med BCT. Ska dock bli kul att se vilka fler som tänkt sig vara med och hjälpa till.

Men men, ibland blir det ju lite konstigt. Med facit i hand känns det ganska skönt att det faktiskt blev som det blev. Ska inte skriva allt för mycket här men en sak är säker, gammal är trots allt äldst. Hm, ja det finns en hel del som kunde skötts bättre men jag kan inte annat än att ha överseende med det faktiskt. Vad lär man sig då av detta....hm, ja bra fråga. Men jag ska analysera det hela lite till innan jag tar tag i nästa projekt. Sådana här stunder saknar man EG mitt emot där i soffan. Men jag får lämna rapport framöver tror jag. Men men, konstigt faktiskt... Jag skulle ha en annan blogg, en hemlig blogg där jag kan skiva 100% vad jag tycker och känner och så får bara vissa läsa. Hm, ja det hade kanske inte varit dumt. Nu får jag skriva allt sådant i min svarta lilla bok istället...om jag har någon. Men som sagt....ibland blir det bra konstigt.

På tal om böcker så fick vi våra nya kalendrar på jobbet idag. Problemet var bara att vi fått helt fel. Det var inte alls dom vi/jag hade beställt. Hallå eller, hur svårt kan det vara? Tydligen väldigt svårt, ja i stil med raketvetenskap.

Steget från raketer till flyg är egentligen inte särskilt långt. Köpte ju en apbra och spännande bok igår. Riktigt längtade hela dagen att få komma hem, lägga mig på soffan och börja läsa. Nu blev det ju inte riktigt så...men som skitsamma. Hur som helst, boken är jättebra och det var ett bra köp som enbart kostade 89kr!
Så kommer ni över denna bok någonstans kan jag rekommendera den om du eller någon annan har ett intresse för flyg och allt däromkring. En intressant sak i boken är att man listar alla just nu aktiva flygbolag. Allt från jättar som Lufthansa, Emirates, British Airways osv, ner till lite mindre bolag som mer eller mindre bara flyger regionalt. Man får också en bra vy över världen diverse "hubs" som utgör naven i den globala flygtrafiken. Så denna bok får helt enkelt bli mitt boktips och julklappstips.
En annan bra sak är att boken är hyfsat up to date. Dock finns Skyways med som existerande bolag men det vet ju alla att så inte längre är fallet.

Well well, denna måndag den 18/11 kommer väl inte direkt gå till historien men kommer ändå bli en dag att minnas som en jävligt konstig dag. Hm, ja jag vet inte riktigt vad mer att säga annat än att tydligen ska man vara med om mycket här i livet innan man dör. Till råga på allt ösregnade det när jag cyklade hem....

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar