torsdag 28 november 2013

Thanksgiving, no thanks!

Tjoflöjt!

Ja så var ännu en vecka snart över och på söndag är det första december, samt första advent. Men det kommer nog passera ganska snabbt, i alla fall i detta hushåll.
Idag är det förresten även Thanksgiving. Detta är dock mer en amerikans tradition och firas tack och lov inte här. Räcker med att dom släpat hit Halloween. Men i USA firas det för fullt och Thanksgiving är även lite av en hemvändardag då kids som kanske går på college kommer hem till mor och far för att äta lite kalkon. Lite och lite, man beräknar att denna dag sätter amerikanarna i sig ca 240 ton kalkonkött. Hm, ja det är en och annan pippi det.

Ikväll har jag även var på årets sista styrelsemöte och det är nog även så att det var mitt näst sista styrelsemöte också på ett bra tag. Efter att ha suttit i styrelsen i 13 år under fyra olika ordföranden så är det inte mer än rätt att lämna vidare och att själv gå vidare. Har ju en hel del annat som komma skall så det känns skönt att kunna fokusera på det istället. Nu lämnar jag inte inte klubben helt och hållet men kommer följa det hela lite mer på avstånd och det passar mig bra.
Konstigt nog känner det inte ett dugg vemodigt utan snarare ganska skönt...

Ja, det kommer som sagt hända en hel del framöver. December kommer nog bara fara förbi som en storm och först i januari blir det kanske lite mer tid över för eftertanke och framtidstankar. Men det hindrar dock inte från att jag tar mig tid att pyssla lite och bygga lite modeller. Den tiden tar jag mig oavsett. Är faktiskt nice att sitta med pincett, känna stark limdoft i näsan och sedan beskåda slutresultatet. Ikväll blev jag klar med en liten konceptmodell som jag ska förfina framöver Vem vet, kanske redan till helgen.
Ja jag vet att det är "leksaker" men det ligger mycket tid och tanke bakom också...eller tja, kanske inte. Men men, huvudsaken är att man har kul, och det har jag. Nu inväntar jag bara ytterligare två modellsatser och vips är vintern och dess mörka kvällar räddade.

Svampbob har förresten varit sjuk och kom till jobbet först idag. Men igår messade vi i omgångar till honom och undrade om han inte tröttnat på sitt X-box nu, och istället kunde tänka sig komma och jobba igen...hehe Ja, det är inte lätt att vara "utsatt".

Inatt är det förresten amerikans fotboll på tv. Brukar titta ibland om matcherna går tidigare. Det trista är alla avbrott som live inte känns så farliga men här hemma irriterar man sig bara på all reklam. För en oinvigd kan amerikans fotboll te sig jävligt mysko men kan man bara reglerna och lite av hur spelet ska spelas blir det faktiskt ganska spännande.

Men men, den som lever får se.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar