tisdag 19 november 2013

Lätt fångar, lätt för...ångat?

Tjenixen!

Ja, så sa alltid någon av Astrid Lindgrens sagofigurer men just nu minns jag inte vilken så strunt samma. Idag var det en konstig dag igen, men denna gång på jobbet. Vinglade in ca 08:10 och sedan vet jag inte vad som hände för rätt som det var hade klockan slagit lunch. Ok, vet att jag var på möte, svarade på lite mail, talade i telefon, skickade lite mail, mer telefon och sedan en snabb kaffe. Till saken hör att jag egentligen inte hade fått något vettigt gjort på hela förmiddagen. Det insåg jag när jag kom tillbaka efter lunchen. Eftermiddagen ägnades åt att ta tag i mina löpande uppgifter som jag borde gjort på förmiddagen. När jag av en slump tittade ut genom fönstret hade det redan mörknat. Ja, snacka om att tiden bara rinner iväg men jag tycker det är lite skrämmande när man knappt vet vad man gör, men samtidigt gör man ju en hel del. Jaja, inte mycket att göra åt tror jag.

Härom dagen var jag förresten ganska tidig till jobbet och fick då en parkering ganska så nära vår huvudingång. Det roliga är att man kallar den parkeringen "ödets vägg". Det beror på att om man backar för långt kan det gå illa. Har man inte backsensorer utan litar på vanliga backspeglar och generell avståndserfarenhet så blir det en liten utmaning. Som ni ser på bilden är det en och annan som backat in i betongväggen....
Ja, det inte inte för inte den kallas för ödets vägg och om man inte riktigt vaknat till på morgonen kan det bli ett brutalt uppvaknande. Men jag klarade mig bra denna gång.

Efter att Sverige ganska klart förlorat kvällens match mot Portugal så är det nu klart att "vi" missar VM nästa år i Brasilien. Vet faktiskt inte om jag bryr mig så mycket. Spelar man inte bättre så blir det så här. Frågan är nu bara hur framtidens landslag kommer se ut, samt vem som kommer leda det. Stabens kontrakt går ut vid årsskiftet så om det finns någon hugad spekulant kan ni ju höra av er till SvFF. Dock krävs nog även ett ganska så meriterande CV. Det som kan bli extra spännande är om den nya förbundskaptenen bli en icke svensk. Man har ju spånat i de banorna innan men vi får se. Kanske kan dock Hasse Backe vara aktuell, om han själv vill. Well, den som lever får se.

Imorgon är det redan onsdag och trots att det är lite förändringar på hemmaplan fortsätter ju dagarna att flyga fram i raketfart. Till helgen ska jag förresten ha två olika möten trots att det är helg. Dels ett planeringsmöte och dels ett mer personligt möte om framtida kontrakt. Kan bli spännande och det gäller ju att smida medan järnet är jävligt varmt. Kanske är jag lite förhastad men man måste ju reka lite. Blir det kontrakt av det hela så är det faktiskt bra men jag ropar inte hej än.

Nä, nu är det dags för sedvanliga Big Bang avsnitt... sedan säng och sömn!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar