måndag 11 november 2013

Måndag hela veckan förutom på fredag.

Japp!

En måndag som gick i raketfart, ja så kan man nog säga. Har insett att när jag går till jobbet är det precis som om dom ca 9 timmarna bara försvinner någonstans. Rätt som det är har klockan slagit lunch och nästa gång man kollar på klockan är det dags att gå hem. Idag blev det dock ingen övertid men det kommer, var så säkra. Men det finns faktiskt en anledning till det, systemen skulle underhållas med start 17:30. Då var inga tillåtna att vara inne i våra system. Ganska skönt faktiskt.

På vägen hem slirade jag in på Netto. Det var dagens sämsta val. Jag skulle nämligen köpa sallad. Det fanns ingen sallad i hela affären. Grönsaker hade dom visserligen, gurka, tomat, kiwi etc. Men jag skulle bara ha vanlig plain sallad. Men det fanns inte ett salladshuvud så långt ögat kunde se. Hade heller ingen lust att slira vidare till nästa stormarknad så jag fick vända åter med outrättat ärende. Men va fan, ganska skumt egentligen att det inte fanns någon sallad....bläää

Brukar inte gilla galor faktiskt men brukar se Idrottsgalan. Men att som ikväll slötitta på Fotbollsgalan var ingen höjdare. Nä, rent av pinsam vissa stunder måste jag erkänna. Så jag varvar lite med the Simpson. Känns faktiskt bättre sett till sammanhanget. Men får nog slå över igen när H kommer hem från ännu ett pass på Medley. Hon lär väl komma lagom till prisutdelningen till årets spelare i herr och damklassen. Herrklassen, dvs Guldbollen lär ju Zlatan få för åttonde gången. Damernas motsvarighet, dvs Diamantbollen känns lite mer öppen. Kan faktiskt bli antingen Lotta Sch eller varför inte Nilla Fischer. Ja kan bli spännande. Just nu kan man dock ringa och rösta på årets mål och i min mening är det Zlatans baklängesmål i vänskapslandskapen mot England.
Usch, nä nu måste jag byta igen....klarar inte fotbollsgalan. Suck!

Jag ojade mig lite för skadan här hemma efter stormen Simone. Känns som om jag nog ska ta tillbaka det. Varför, tja titta på bilderna från Indonesien..... Hoppas nu att folk inte minst i västvärlden är lika vänligt inställda till att hjälpa till att bygga upp allt igen som dom var efter Tsunamin i bland annat Thailand. Det återstår att se.

Vissa (läs EG) anser att jag bitvis kan vara ganska så morbid. Men det är dock något jag står för. Tycker det är spännande med döden. Ja, alla ska vi ju den vägen vandra så att säga. Det vi dock inte vet är när så vida man inte är självmordsbenägen. Men det är man ju inte, ja inte jag i alla fall. Men för att få lite insikt i det hela kan jag rekommendera serien Döden döden döden på SVT. Programledare är Anna Lindman Barsk som ni bland annat kunnat se i Annas Eviga och Från Sverige till Himlen.

Ja, döden är spännande. Undrar hur man själv ska dö.... Bara det inte blir smärtsamt. Fast å andra sidan kan man faktiskt själv bestämma lite över döden tror jag trots att det låter lite konstigt. Jaja, nog om det!

Nu har HannaPanna kommit hem så det blir till att slå över till fotbollskanalen igen. Men nu kanske allt pinsamt är över...hoppas jag.

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar