lördag 30 november 2013

Mambo Jumbo

Hej hej!

Så här nära julen har vi aldrig varit, i alla fall inte detta år. Grannarna har pyntat på bra idag och nu när mörkret sänker sig är det juleljus i nästan alla fönster. Till och med jag har pyntat lite nu men utebelysningen och mina jullöpare är inte på plats än. Men det tänkte jag lösa imorgon. Själva belysningen jag ska ha ute ligger just nu på golvet i vardagsrummet, allt testat och klart. Men först och främst uttrasslat. Jag måste nog hitta en bättre förvarningsmetod än att bara knöla ner allt i en påse när julen är över. Men men, det får bli en senare fråga.
Ja, så här ser det ut hemma nu. Kanske inte så där jättejul känsla men det är ju dock några veckor kvar. Däremot kommer jag inte tända levande ljus det får andra pyssla med.

Annars har lördagen varit ganska lugn förutom 4,5 timmars jobb. Men det kände fint att få undan lite eftersom kommande vecka är minst sagt körig. Ser dock redan nu i min lilla kristallkula att det nog bli en och annan ÖT även nästa vecka, men inget att göra åt är jag rädd. Nu är det ju full gas som gäller och så kommer det vara ända fram tills vi skjuter nyårsraketer.

I dessa tiden fylls även brevlådan med diverse julreklam och ju närmre jul vi kommer, desto mer reklam. Som vissa av er kanske vet "driver" jag ett projekt med min direktreklam. Jag har samlat all reklam jag fått under snart ett års tid. Någon gång i början på nästa år kommer jag redovisa resultatet tänkte jag. Men redan nu kan jag avslöja att det är en hel del som kommer under ett år. Nu är inte detta något projekt jag kommer att fortsätta med utan det var ju mer en kul grej att prova under ett år. Men jag kanske kommer på något annat att föra statistik över. Måste dock erkänna att det är fascinerande att se hur mycket skitreklam som faktiskt kommer i brevlådan. Jag förstår att en hel del valt att ha en skylt med texten "Ej Reklam" på brevlådan. Å andra sidan kanske man går miste om något bra erbjudande. Men men, ni får hålla ut ca en månad till, sedan kommer resultatet.

Imorgon blir det till att klä sig varmt med mössa, vantar och varma oömma kläder. Nä, jag ska inte på julskyltning, ej eller någon julotta. Nä imorgon ska jag och min gamle vapendragare Ola vinterförvara/förankra "Flotty". Det är ju vår härliga "lilla" flotte som vi snickrade ihop förra sommaren. Just nu ligger hon förtöjd vid vår stora brygga men vikten på flotten gör att is och vinterstormar kan knäcka hela bryggan om hon ligger kvar där hon gör. Nu blir flytten inte så lång, bara ca 50 meter från ett ställe till ett annat. Så lite långa rep och tampar borde räcka...hoppas vi. Skiter det sig får vi sjösätta GummiTarzan och bogsera flotten på plats men det hoppas jag vi slipper.

Resten av söndagen blir lugn om allt går som det ska. Ja just det, jag ska ju få upp min julbelysning ut också. Men så länge jag hinner fixa det medan det är ljust ute kommer det nog bli bra.

Japp, det var lite om helgens bravader och kommande aktiviteter.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar