lördag 9 november 2013

Blogging for Dummies!

Hej hej!

En kollega sa att hösten kommer allt närmare. Hm, det är faktiskt höst just nu man ni inte märkt det. Idag har det åter igen regnat mer eller mindre no stop. Så är det inte höst nu vet jag inte när den kommer. Och mitt i allt så är det snart jul också. Att julen står för dörren märks inte minst på all reklam som dimper ner i lådan. Det är leksaker, ljusslingor, granar, pynt och allt annat som hör julen till. Än ligger dock matbutikerna lågt men snart kommer ju även all reklam för julmaten. Skinka, sill, rödkålsallad, skinka igen, risgrynsgröt och sist men inte minst bra pris på Alladin Chokladask. Ingen jul utan Alladin, eller? ( På julen får man ta av undre lagret också...)

I veckan var det även dags för styrelsemöte. Mötet i sig flöt väl på som vanligt men jag såg en liten kul detalj i personalmatsalen där på ICA Special. Eller vad säger ni?
Japp, en sådan disktrasa skulle nog vara bra även på mitt jobb. Å andra sidan är det lite svårt eftersom på mitt jobb finns det faktiskt folk som har sin mamma (eller pappa, syskon, äkta makar, sambo m.m.) på samma arbetsplats. Hm, ja därför kanske det inte passar så bra trots allt. Men tanken är ju god och på ICA funkar det tydligen.

Ja vi närmar oss jul men själv känner jag mig ganska så lugn. Blir nog som vanligt, lugn jul med familjen och en lilleman som även detta år kommer vinna juklappsligan. Vi vuxnas högar minskar ju för var år som går och det är nog lika bra det. Denna julen blir ju lite konstig också med tanke på att julafton är på en tisdag. Rent jobbmässigt blir det knasigt. Man ska jobba måndag och fredag i julveckan. Det i sin tur gör ju att många tagit ledig dom dagarna, dock inte jag. Finns faktiskt inte tid till det. Men jag ska nog få ihop lite jul ändå hoppas jag.

Tänkte förresten inte skriva så mycket om jobbet, mer än att det fortfarande är mycket på jobbet. Men som alltid finns det lite tid för trams. Denna gång satte vi maskoten Mark i utbildning i fredags. Om inte annat tyckte vi att dom hade likadana ögon....
Vi får väl se om han läst på något när vi kommer på måndag. Eller sitter han bara kvar och stirrar med sina stora ögon på boken. Även jag skulle nog behöva läsa lite i den men det får bli en annan gång. Har nog med mitt....minst sagt.

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar