lördag 16 november 2013

En liten och en ännu mindre Sara!

Hejsanhej!

Nu är vi äntligen klara med all vinterförvaring, i alla fall gällande båtarna. I snålblåst lite lite regnstänk packade jag och J in de sista farkosterna i presenningar. J hade jouren och kom farande med vattenskotern medan jag tog bilen. Ja, det känns skönt att nu helt kunna släppa båtparken på ett bra tag framöver. Hm, ja vem vet kanske för alltid...
Väl hemma fixade jag ihop en snabb brunch bestående av ägg och bacon som jag sköljde ner med lemonad. Ja det var faktiskt lemonad fast den smakade inte så gott. Efter maten hoppade jag i andra kläder och begav mig till jobbet för att röja undan lite. Var fler än jag som tänkte samma sak visade det sig. Hela IT-avdelningen var på plats. Dom håller fortfarande på med diverse installationer och uppgraderingar. Tack och lov funkade mina grejer idag.
Jaja, nog om det.

Gillar ni ost? I så fall kan jag rekommendera vissa lite exklusiva ostar med lite sting i. Ja lite som Västerbotten men ändå inte. Det finns ju faktiskt fler ostar med lagrad smak utöver Västerbotten. Nu ska ni inte tro att jag dissar Västerbotten, nä då, men man måste ju våga prova annat också. Så dagens rekommendation blir denna.
Japp, det är en helt vanlig Allerum Herrgård som är lagrad i ca 24 månader, dvs två år för er som inte orkar räkna så långt. Den smakade faktiskt gott så den kommer jag köpa fler gånger.

Ja, det blev en lång dag idag och kastade min mer eller mindre bara i soffan när jag kom hem. H är på annat håll så det kände helt rätt att bara slappa. Döm då av min förvåning när några kända karaktärer helt plötsligt dök upp i tv-rutan. Mupparna!!!! I just love them! Nu visade det sig att dom var "gäster" i en såpa. Men det var kul ändå för Mupparna är och förblir alltid Mupparna. Som vanligt fick Kermit agera moderator och presentatör. Miss Piggy var, tja..sig själv. Fozzie the Bear stod för musiken och lite annat pyssel. Och i sann Mupp-anda avslutades det hela med allsång. Ja, dom är ju för härliga Mupparna. Synd att man inte gör fler vanliga program med Mupparna men det kanske kommer. För på något konstigt vis är dom alltid lika aktuella.
Kermit är ju även min personliga favorit och jag har ju en egen Kermit boendes här hos mig. Han har dock mest varit hemma på sista tiden. Vicki skulle haft med honom till Turkiet tidigare i höstas med av någon anledning så glömde hon det. Tro mig, det har hon fått äta upp stackars Vicki.

Just det, var på en av stadens stormarknader idag också. I affären jobbar en tjej som heter Sara. Hon är ganska liten, dvs rejält mindre än mig. Idag trodde jag att jag såg denna Sara men det var samtidigt något som inte stämde men det var himla likt. Nu visade det sig att det faktiskt inte var Sara utan någon annan för den riktiga Sara kom också. Så när jag fick se båda två bredvid varandra insåg jag att denna "nya" Sara, som ju egentligen inte alls heter Sara faktiskt var ännu mindre än redan lilla Sara. Så från och med nu får den nya tjejen heta Lill-Sara...haha. Hade inte möjlighet att se vad det stod på hennes namnskylt så tillsvidare får det faktiskt bli Lill-Sara. I samma butik jobbar även en tjej som heter Pia och det vet jag med 100% att hon heter för vi har gått i samma klass i ca 9 år. Well, snacka om onödigt vetande men ibland måste man ju fylla ut bloggen.

På återhörande!
Eken





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar