måndag 1 augusti 2011

Fem myror är fler än fyra muppar.

Helgen har som sagt varit bra och mest av allt gått i slappandets tecken. Vädret var lite si och så, något som drabbade oss med full kraft då vi skulle kolla på båtar i Barsebäcks hamn. Med ca 500 meter kvar stod det klart att det nog bara var att vända åter. Snacka om att falla på mållinjen. Hemmavid sken solen när vi åkte och samma jävla sol sken när vi kom hem igen....
Men men, så kan det gå och inte så mycket att göra åt faktiskt.

Idag kom många kollegor tillbaka och som väntat var det varierande berättelser om semestern. Vissa var nöjda medan andra var väldigt missnöjda. Mest missnöjda var dom ju så klart över att ha befunnit sig på helt fel plats. Vad sägs som att hyra en stuga på Öland och liksom bara ha en soldag på hela veckan, resten regn? Det var dom tusenlapparna liksom.
Men åter igen, inte så mycket att göra åt.

Så är i semestertiden kan även kroppen se lite annorlunda ut. Om ni undrar varför tex händerna ser lite mer brunbrända ut än resten av kroppen så beror det enl Usse på att, citat" Händerna är ju alltid framme....". Hm, ja så sant som det är sagt.....faktiskt!
(Händerna är ju faktiskt alltid framme om man bortser från dom som skäms för att fingrarna inte är lika långa och då gömmer händerna i fickan.)

Hur som haver, nu har jag bara drygt en vecka kvar, sedan släpps även jag ut på grönbete. Börjar faktiskt kännas nu att man jobbat way too much. Känns segare och segare att masa mig upp så tur i oturen ringde Svamp Bob och väckte mig. Han ville ha skjuts till jobbet så jag tyckte det var okej. Sedan slog det med att Bobban skulle ju ha semester idag...hm. Men han skulle bara in och jobba några timmar och lämna över lite saker sa han. Hm, tja jag funderade ett tag på att göra detsamma men fan vet om jag är så sugen på att gå in nästa måndag när jag har full legal tillåtelse att sova.
Attan, jag glömade förresten bort Sjusovardagen förra onsdagen. Var det någon av er som firade denna högtidsdag??

Just det, nu hoppas jag även bli klar med mitt aerodynamiska projekt där hemma. Ska egentligen abra bygga cockpit och klä planet i väv samt sätta på vingarna. Sedan är det hela klart. Just det, hjulen ska också på men det är det minsta problemet. Ett av de större problemen blir att få ut åbäktet från lägenheten. Kan säga att om vingarna är på funkar det inte alls. Å andra sidan kan jag alltid bygga klart planet och sedan rulla in det i hörnet i vardagsrummet. Sedan får det stå där som ett monument av min egen dumhet, eller nåt. Jaja, den som lever får se.

Eftersom jag inte har FB så förblir mitt civiltillstånd "Anonymt".

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar