torsdag 25 augusti 2011

Sno, snott snott. Ta, stjäla, stulit. Snut, snutt snutt?

"Det är fortfarande kö. Vi tar emot ditt samtal så snart vi kan. Du har plats nummer 4 i kön"

Japp, klassiska ord som vi nog alla stött på några gånger i livet. Själv stötte jag på det idag.

Första arbetsveckan efter semestern börjar lida mot sitt slut. Med bara en dag kvar har man börjat förlika sig med tanken att man liksom åter i inne i hjulet, the wheel. Det har man ju varit konstant nu i ca 15 år. Visst, man ska ju vara glad för det men samtidigt skrämmande hur fort tiden går trots allt. Men det är nog bara att klamra sig fast där i hjulet och liksom, go with the flow som Usse skulle sagt.

Idag blir det dock ett ganska kort inlägg. Dels har jag inte riktigt tid och dels har jag inget att skriva om heller. EG är inte hemma, Svamp Bob är trött, Maggan är också trött, och ute har det börjat regna. Så då förstår ni att det liksom inte händer så mycket värt att nämna i skrift. Så därför har jag redan nu bestämt att detta inlägg kommer bli kort. Kanske inte kortare än kort, men i alla fall kortare än vanlig. Korta inlägg kan dock också bli långa om man skriver länge om hur kort inlägget egentligen kommer att bli. Lite som nu kan man säga, men nu vet ni ju i alla fall om att dagens inlägg bli kort.

Förresten, unga svenskars drömyrken är nu listade för 2011. På första plats av 10 kom Inredningsarkitekt och på plats 10 hamnade Musiker. Sedan var det lite smått och gott från plats 2 till plats 9. Men att så många ville bli just inredade känns lite skumt. Kan det måhända vara alla program vi ser på tv som bidrar till detta? Ja, förmodligen. Så idag är det inte längre coolt att drömma om att bli lokförare, austronaut eller...hemmafru? Såvida man inte bor i USA...
Mitt drömjobb har ju alltid varit pilot men den drömmen har för länge sedan flygit iväg....

På tal om astronauter så berättade vår egna rymdfarare Herr Fågelsång att kraften som utvecklas där vid starten är närmare 1 miljon hästkrafter. Han brukade påpeka det när vänner berättar om sina nya bilar...
Min egen ride har bara 170hk men det funkar det med. Hade ändå inte tänkt fara till månen med min bil.

Minns ni 70 och 80-talets kampanj "Spola Kröken"?

Just det, detta inlägg skulle ju bli lite kortare än vanligt. Jag hade ju varken tid eller motivation till att skriva och ute regnar det nu. Så åter igen, tänkt på att detta inlägg kommer bli ganska så kort.

Hade ett möte med en leverantör idag där vi för första gången skulle tala i telefon. Jag på min skolengelska deluxe och leverantören på sitt modersmål som visserligen är engelska. So far so good. Det som däremot chockade lite var att trots att vi haft kontakt i ca 6 månder, dock alltid via mail, så har jag alltid trott att människan där på Irland är en man. Men icke så nicke, idag när vi samlades för detta kombinerade interaktiva telefonmöte visade det sig att den irländska människan faktiskt var en kvinna. Långnäsa åt mig alltså....typ väldigt låååång näsa.
Alltså, om någon heter Liam är det ju en kille och heter man även Niamh så är det också en kille. I alla fall i min lilla fyrkantiga värld. Men så var alltså inte fallet....men nu vet jag ju.

Usse, nu har jag förresten fixat det du undrade över häromdagen. Så det är klappat och klart så det är bara att tja...go with the flow igen, all in så det brukar heta. No worries, no sorry´s.

"Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump"
Snacka om långt namn. Hade varit kul att se Pippis körkort...eller nåt. Nästan lika långt namn som detta inlägg trots att det skulle bli ett ganska kort inlägg.
Så nu är detta ovanligt långa korta inlägg snart slut.

Doj doj!
Eken

P.S Kan vara ganska kul att böja ord, i alla fall om man böjer dom på fel sätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar