fredag 12 augusti 2011

Rumble Fish,en elektrisk ål och en gammal gädda!

Ännu en dag med uppehåll så kanske bli det en helt ok helg trots allt. Jag har hamnat lite i ett trippel-trubbel gällande tiden. Dels vill team Byggare Bob att vi ska greja på Huset, dels vill Svamp Bob att vi ska ta en promenad runt sjön (låter lite gay) och dels vill lillman leka med mig. Så här gäller det att prioritera. Eller kanske jag kanta en runda med Svampis först, sedan ut till huset och på kvällen leka lite med lilleman. Ju senare jag kommer, desto mindre lek dock...
Hm, dagens I-landsproblem...kanske.
Har jag tur kanske snål-syster trots allt bjuder på en kopp java från sin såååå coola perkolatorbryggare.


Skulle även grejat med planet nu på semestern men det står än så länge orört. Dock har jag flyttat det från vardagsrummet till ett annat rum. Tyckte det vore dumt att besökare skulle behöva snubbla över det. Men men, får väl ta tag i det där nu ockås. Har ca en vecka på mig innan detta bygge får bli kvällsaktiviteter.

Hade nyss besök av ett gäng kids som var på skattjakt. Dom var på simläger och som aktivitet utanför bassängen hade dom alltså skattjakt. Ni vet i stil med den vi själva hade när vi tog studenten. Man skulle ju hitta allt från en pilot med flygcert till en dalahäst. När dom ringde på hos mig saknades ett tält. Ajaj, om dom bara visste hur fel det var att fråga just efter ett tält hos mig. Jag tittade på deras lista för att se jag kanske kunde hjälpa till med något annat men det fanns inte så mycket. Det som jag hade kunnat bidra med hade dom redan fixat.
Lite kuriosa var att på listan stod även "1st kondom (Oöppnad!!!)". Kändes lite olustigt kanske med tanke på att kidsen som knackade på här var ca 10-11år gamla...
Förmodligen var personerna som skrivit skattlistan några år äldre....

Nu sitter jag och inväntar två telesamtal, ett från en kompis och ett från en kollega. Skumt, men när man liksom vet ATT det ska ringa sitter man ju lite som på nålar och sedan när det väl ringer flyger man i taket. Skumt...

Usse und ich har kommit fram till att vi faktiskt är rörande överrens om dom där tunga sakerna som lätt kan stjälpa istället för att hjälpa. Vi är bland annat överrens om att jorden är rund, rent vatten är en mänsklig rättighet och att barn finns det redan så det räcker...och blir över. Så det känns helt ok att vi är överrens om det mesta.
Sedan finns det en del olikheter också men det får man kanske leva med.

Saknar faktiskt Spidermonkey....

Just det, vet inte om jag nämnt det innan, men om jag skriver "Svarre" någon gång här i bloggen så är det short for Svamp Bob. Det blev helt enkelt för långt att säga i trängda situationer..haha
Ungefär som att man kallar Margit Sandemo för "Sandis". Och hennes böcker om Isfolket kallas då kort och gott för "Isis".

Nä, dags att återgå till semesterlunk, bensindunk och bli en beach hunk....

På återhörande!
Eken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar