måndag 15 augusti 2011

Makka Pakka eller knäckebröd?

Idag har jag gjort något dumt, men det är såååå dumt att jag inte berättar det här. Inte idag i alla fall. Men det var dumt, eller rent at superdumt. Nu drabbar det dock ingen annan än mig själv så det är ingen skada skedd utanför min egen aura. Men dumt var det, jättedumt.

Dagarna går som vanligt och ska snart iväg på en promenix runt sjön med Svamp Bob. Det gäller att passa på eftersom vädret varit lite så där, med tyngdpunkt på regn. Även morgondagen hoppas jag blir bättre för då är det dags för lite röj igen, med en hel del gräsklippning. Men det ska nog lösa sig det också. Risken är bara attdet blir mer slåtterfest än vanlig gräsklippning. Sedan blir det korvgrillning och allmänt samkväm.
Onsdagen blir sedvanlig träning och jag hoppas att det kommer lite folk. Om inte annat kommer väl gänget som ska på läger ut och packar sina prylar samt följebåter. Men men, den som lever får se.

Makka Pakka eller knäckebröd? Ja, om jag får välja blir det knäckebröd. Jag tror att en Makka Pakka inte smakar så gott faktist.

Läste att den internationellt efterlysta tjejen Jenny hittades vid en lekpark i...Lomma?

Igår lekte jag och lilleman med diverse typer av cyklar. Han framförde både sin trehjuling samt en liten kick-bike, men även den med 3 hjul. Sedan kom lillemans morfar ut och hejade på. Lite senare kom lillemans mormor ut och hejade på och till slut kom lillemans mamma ut...och var sur. Hon tyckte lilleman borde ha sin cykelhjälm på sig, i alla fall när han åkte på sin kick-bike ner för backen. Ja, det gick ganska snabbt då. Lite kul att detta hade både morbror, samt mormot och morfar helt missat, the helmet liksom....

Ikväll blir det soppa, mustig soppa med falukorv och chili!

På väg till en kompis idag insåg jag att semestertiderna helt klart är övet. Då jag åkte i rusningstrafik, dvs när folk slutat jobba så märkte man tydligt att bilköerna åter är tillbaka i vår lilla stad. Ett ganska så säkert täcken på att summer is over. Men min sommar är i allra högsta grad ON.

Nä, nu ska jag hoppa i träningskläderna och möta upp Svampis!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar