lördag 13 augusti 2011

Friends and girlfriends

Ja,det betyder vänner och flickvänner, för er som kanske inte känner er så hemma med främmande språk, i detta fall engelska.

Ibland grubblar man ju lite på det här med "sociala" medier inte minst gällade friends and girlfriends. Ponera att du har en tjej/kille och vips tar ert långa, eller korta förhållande slut. Ändå har ni varandra på FB, MSN och allt vad det nu heter. Ska man då ta bort kontakten och bryta helt, eller ska man fortsätta denna elektroniska kontakt som om inget hänt? Ja, självklart beror det ju även på vilka omständigheter som råder. Spånade lite med min gode vän T och vi kom inte riktigt fram till vad som är bäst.
Är det kul att ett tag efter uppbrottet får läsa "Åhh, tack för underbar kväll P" på exets MSN rubrik? Tja, åter igen är det ju helt beroende på hur man gjort slut,och även till viss del vem som gjort slut, Du eller Jag. Dock finns ju vissa förmildrade omständigheter så som att exet flyttar eller inte ens bor i samma stad. Så man slipper springa på varandra och då med egna ögon se denna underbara P. Hm, ja man kan minsann grubbla om de mest konstiga saker.

Min egna civila status låter jag vara osagt men OM jag nu kanske hade en andra hälft skulle hon ju först behöva ett namn. Hm, jag får snurra lite på mitt tombolahjul. Snurr snurr...tick tick tick...A,B, C...I, J...O,P,Q....S...tick tick...U. Hm, oj mitt bokstavstombola stannade på bokstaven U. Jaja, då ska jag bara hitta på ett bra namn. Hm, U....hm...U... Uma...Ubåt. Hehe,nä man kan inte ha en tjej som heter Ubåt, det fattar väl jag med. Det var ganska så lågt under ytan....hm... Nä, det låter...nä..U....U.... Okej, det får bli Ulrika. Japp, då får min tjej heta Ulrika.
Enligt Wikipedia är det ett tyskt namn som betyder "arvegods" och "mäktig". Okej, det får väl gå an, jag har en tjej som är gammalt mäktigt arvegods...hehehe. Ja arvegods kan man kanske säga att det är....typ.
Tittar man vidare på andra som bär samma namn hittar man allt från en drottning, en känd simhopperska och till och med en terrorist. Fast hon heter visserligen Ulrike Mainhof.
Nä, jag behöver inte greja mer med detta känner jag...det blir nog bara tramsigt. Men Om jag nu hade en söt liten tjej så är hon arvegods och heter Ulrika. Hm, kanske för hennes Sjööönhets skull..vad vet jag.

Snart går vi in i semestervecka nummer två. Vädret är nu lite bättre och jag har ett hyfsat späckat schema även då. Igår var jag lite barnvakt åt lilleman och jag fick åter visa mina färdigheter legobygge. Lego är nog världen bästa leksak. En annan leksak han hade fått var en maskin som man blåser såpbubblor med. Eller tja, maskinen löser ju det, jag tror man slipper blåsa själv faktiskt. Känns lite wierd dock att man ska behöva en maskinell version av något så enkelt som såpbubblor. Men men, när allt annat i världen utvecklas så varför inte även framställandet av såpbubblor.
På tal om såpa. Jag hävdar fortfarande att man kan slå ihop alla såpor till en. Ta ett gäng bönder, för ihop dom med några ensamma mammor, lås in dom i ett hus med kameror 24/7 och låt det ske på något hotell i paradiset. Va fan, när man ändå håller på kan dom ju sjunga lite också. Ja, då har vi minskat ner antalet dokusåpor med besked!

Ganska imponerande att Indien kunde vara en brittisk kolonialmakt med tanke på skillnaden i folkmängd. Än er imponerande är att idag har Indien en starkare ekonomi än vad alla brittika öar har tillsammans. Pay back time perheps?

"Om du var vaken skulle jag ge dig, allt det där jag aldrig ger dig,
men jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag."

Underförstått, du får hela morgonen och resten av dagen, bara jag får sova hur länge jag vill. Hm låter som en perfekt present till EG när denna människa fyller jämnt i höst....vinter...eller nåt.
Å andra sidan är det nog den enda "tävling" jag skulle slå detta orakel i. Sova alltså... EG har själv bevittnat när jag varit på träningsläger och kanske till och med varit inne och petat lite på mig med en pinne eller nåt för att liksom bara se att jag överhuvudtaget är i livet....
Så EG, du får min morgon och min dag samt dom där hyllorna...bra va?

Nä, nu är det dags för att kliva vidare i livet. Det blir mousserande, skumpa och skaka rumpa!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar