onsdag 31 augusti 2011

Mango/banan eller passionsfrukt/apelsin?

Till salu!!!!


Efter att ha besudlat kocken med att åter igen blanda dagens rätt hej vilt var vi ändå ganska nöjda med dagens lunch. Dom börjar nog bli vana vid att det ska blandas friskt när vi kommer. Så idag blev det ungsstekt kassler med potatisgratäng och potatismos. Dryck, lättöl. Funkade helt ok och Svamb Bob har som vanligt en viss ohyfs med att i samband med att vi går sno med sig 2-3 knäckemackor som han knaprar på under eftermiddagen. Ja, vi måste nog vara en syn för gudarna när vi entrar lunchstället.Även idag var det företrädelsevis män men vi hade visserligen två kvinnliga kollegor med oss för att liksom rätta till balansen lite.


Ikväll blir det på med jobbarbrallorna igen och gasa igång gräsklippare. Vi ska även flytta en brygga från ett ställe till ett annat så vi har säkert att göra. Vädret är dock mycket mer tilltalande än igår och än så länge är det torrt. Ola har lovat joina mig ca 16:30 så vi får lite bättre fart på verksamheten. Sedan har Freddan redan klippt det mesta. Bra bra.


Av någon underlig anledning är matchen mellan Ungern och Sverige på fredag ganska så upphissad. Här i staden ska den visas på storbilds-tv mitt på stan. Det skrivs spaltmeter i media om laget, eller tja om hur laget borde se ut, spela och bemannas. Kanske är det ett sista panikskrik för att liksom låta sommaren klamra sig fast ytterligare några dagar. Jag får se om jag kollar på matchen men det känns inte så där superspännande. Jag menar, antingen vinner det ena laget, eller det andra....typ


Nu har även Usse svarat på enkäten, men dum som jag var avslöjade jag mina svar före. Men vi kom överrens om att vi hade liknande syn på ett ord, eller tja det är egentligen ett verb kan man säga. Det är ju något man liksom gör. Så nu är det bara Svamp Bob med sina 25 år på nacken som har en lite annorlunda synd på det hela. Men jag hade inte räknat med något annat heller för den delen.

Såg att min "drömö" nu var såld av Fortv för inte mindre än 14 miljoner. Jag säger som jag alltid brukar säga, EG har alldeles för mycket pengar att leka med nu för tiden. Ikväll blir det räkfrossa och vi...

På tal om öar så är även den klassiska lilla Grumme Såpa-ön till salu. Den ser ganska idyllisk ut, men det är nog det enda också. För nu har säljaren gått ner rejält i pris för det fanns inga intressenter tidigare. Själv hade jag tyckt det vore dömysigt att bo där. Ganska så ostört och om vädret bara är fint blir det ju hur bra som helst, med eller utan såpa. Och tal om såpa så har jag helt dissat Robinson vid det här laget, så det så.


Nä, dags att återgå till livet lite igen så kan jag ju alltid drömma lite om Grumme-ön så länge...våta drömma, nä hala drömmar med doft av granskog....


På återhörande!

Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar