måndag 22 augusti 2011

Riskanalys av Fredagsmys på en måndag!

Så där, så var sommaren 2011 slut. Har varit en ganska konstig sommar men ändå bra. Saker som jag inte trott har hänt, människor jag inte trodde jag skulle möta har jag mött, men framför allt har det varit blött. På jobbet summerade vi sommaren lite hastigt över en kopp kaffe och alla tyckte att sommaren 2011 förmodligen inte kommer gå till en av de bättre. Lite trist faktiskt, men det beror ju som sagt på vädret.
Well, nu är det ett helt år kvar till nästa sommar men det kommer nog gå fort.

Om man är under 15år är det faktiskt lag på att ha cykelhjälm. Däremot innefattas inte trehjulingar eller sparkcyklar, kickbikes. Varför? Jo, dessa klassas nämligen som lekredskap....

Ja, nu är man tillbaka på jobbet med allt vad det innebär. Den arbetsplats som var så tyst och öde för några veckor sedan var nu åter i full blom med surr, telefoner som ringer och kvarglömda kaffemuggar med pissljmmet kaffe i. Ja, nu är det som vanligt igen. På lunchen traskade jag, Svampis och Jenny till Futurum och åt stekt frukostkorv med potatismos. Moset ska ha all eloge i världen för det var äkta mos och inte något halvblaskigt pulvermos. Respekt!
Hela veckan är det faktiskt god mat där. Imorgon vankas stekt fläsk med löksås, på onsdag är det Pytt Bellman (se tidigare inlägg) och så där rullar det på. Gedigen husmanskost med äkta råvaror liksom. Det som däremot känns lite skumt är torsdagens "Cowboygryta". Låter lite om om det kan vara en hel del bönor och jox i den grytan. Men, vi får se hur det blir. Pytt Bellman gillade jag faktiskt och som alltid när det vankas Pytt sköljs det ner med en lättöl, eller easy-beer som man säger over there. Även svagöl kan förekomma samt en liten och klen, ja som motsats till en stor stark.

Som ni kanske vet har jag nu avverkat nästan hela sydkusten från Borstahusen ner till Lomma. Vi har gjort strandhugg och spånat på båtar, ätit glass, vänt i ösregn och legat på stranden, eller tja gräset kanske man ska säga. Ciceron har varit en infödd skåning som kört mig runt som den kung jag är. Men jag har dock suttit i framsätet och inte i baksätet. På tal om det, så vägrade Jenny på jobbet att jag och Svampis satte oss bak när vi skulle luncha en gång. Hon tyckte det var pinsamt att ha två vuxna där bak. Hon var minsann inte någon limousinechaffis. Kan kanske vara lite mått gay också att sitta där bak med Svampis...eller nåt.
Hur som helst, åter till kusten. Tyckte nästan att båtarna blev större ju längre söder ut vi kom.
Just det, den lilla fyren ni ser på bilden nedan kan ni ju gissa namnet på. Här kommer några förslag. (Rätt svar finner ni längst ner)

Långe Jan
Korte Arne
Vita frun
Svarte Petter
Galne Gunnar
Harry Potter
Svanhals
Hesa Tess
Tjocke Hans

Hm, ja gissa på ni.

Nu missade jag dokumentären om Atlantis, synd. Verkade vara spännande och tydligen börjar man att leta i Spanien, på fastlandet. En av mina innersta drömmar vore att liksom hitta något liknande eller kanske på annat vis göra en upptäckt som kom att ändra hela historien. Hur häftigt hade inte det varit? Vissa forskare hävdar ju att det finns en lite lite chans att man med hjälp av DNA ska kunna "odla"fram en dinosaurei. Frågan är om det hade varit coolt men det hade ju helt klart varit en världssensation utan dess like. Lite som Jurassic Park fast irl.
Nu menar jag inte det där utestället här i stan där besökarna är 40+ utan en riktig Jurassic Park, med djur.
Finns förresten även forskare som hävdar att det KAN finnas liknande djur fast på någon annan planet. Hm...okej? Hm, vilka belägg finns för det då? Har någon austronaut sett en dino flyga förbi eller? Nja, fast OM det hade varit så skulle ingen tro rymdfararen ändå. Lite som att man ser en rosa elefant flyga förbi....

Nu vanar samma grupp (forskare) för att även fredagsmyset är hälsofarligt. Man proppar i sig taco följt av chips, läsk, godis och andra sötsaker. Barnen blir sockerberoende och vi vuxna ÄLSKAR tacos för det är såååå enkelt att göra efter en lång hård arbetsvecka. Tycker lite synd om forskarna för dom kanske själva aldrig haft något fredagsmys.

Nä, nu ska jag vidare i mitt liv.Vi går förresten mot hösten nu. Årstiden med färgsprakande natur, ruggiga dagar och mörka kvällar. Tur då att man kan värma sig lite hos Usse över lite rödtjut, candle light och fredagsmys i soffan. Bara allt detta sker innan 3:e september.....

Vet ni hur göteborgaren får upp ölen på vinden?
Han dricker upp den..........

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar